اخبار بازی

احتمال ورود سرویس‌ و بازی‌های ایکس‌باکس به پلی‌استیشن و نینتندو سوییچ!

نویسنده : دانیال نوروزی۱۲ آذر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

مایکروسافت به دنبال آن است که اشتراک گیم پس و بازی‌هایش را حتی به پلتفرم‌های رقیب مانند پلی‌استیشن و سخت‌افزار نینتندو بیاورد.

مایکروسافت مشتاق است سرویس اشتراکی خود را با عرضه در پلتفرم‌های بیش‌تر، گسترش دهد. تیم استوارت، مدیر مالی ایکس ‌باکس، طی سخنرانی در اجلاس Wells Fargo TMT اعلام کرد که این شرکت می‌خواهد عناوین ایکس ‌باکس و گیم پس را برای «هر صفحه‌ای که می‌توان در آن بازی کرد»، از جمله پلتفرم‌های رقیب مانند پلی‌استیشن و کنسول‌های نینتندو، عرضه کند. تیم استوارت در مصاحبه با رسانه GameSpot گفت:

«این موضوع، کمی تغییر در استراتژی است. در اینجا چیزی را به طور گسترده اعلام نمی‌کنیم، اما هدف ما این است که تجربیات فرست پارتی و سرویس‌های اشتراکی خود را برای هر صفحه‌ای که می‌توان در آن بازی کرد، عرضه کنیم. این یعنی تلویزیون‌های هوشمند، دستگاه‌های تلفن همراه و هر چیزی که ما در گذشته به عنوان رقیب به آن‌ها نگاه می‌کردیم؛ مانند پلی‌استیشن و نینتندو».

در حالی که ایکس ‌باکس مشتاق است مخاطبان سرویس اشتراکی خود را با عرضه آن روی پلتفرم‌های رقیب افزایش دهد؛ جیم رایان، مدیر عامل سابق پلی ‌استیشن، کاملا در برابر این ایده مقاومت کرده است. در ماه سپتامبر، جیم رایان از گیم پس به عنوان یک سرویس «مخرب» برای بازی‌ها و کل صنعت گیمینگ یاد کرد. رایان گفت که مایکروسافت خریدهای بزرگی انجام می‌دهد، زیرا رویکرد اولیه آن‌ها با گیم پس به هیچ وجه جواب نمی‌دهد.

مایکروسافت قبلا در مورد عرضه سرویس گیم پس برای نینتندو سوییچ صحبت کرده بود و شایعات در گذشته حاکی از آن بود که این شرکت در حال مذاکره با نینتندو برای توسعه و گسترش این سرویس اشتراکی است. مایکروسافت هنوز این سرویس را برای پلتفرم نینتندو عرضه نکرده است؛ با این حال، یک منبع داخلی که به سال 2019 برمی‌گردد، نشان می‌دهد که ما نباید به این زودی انتظار وقوع این اتفاق را داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید