اخبار تکنولوژی

اختلاف قیمت 700 دلاری هزینه تولید با قیمت فروش آیفون 15 پرومکس!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۰ آبان ۱۴۰۲
0 دیدگاه

طبق گزارش موسسه Counterpoint Research، هزینه ساخت آیفون ۱۵ پرو مکس فقط ۵۰۲ دلار است. این رقم در مقایسه با آیفون ۱۴ پرومکس، تنها ۸ درصد بیشتر است.

این گزارش با گزارش قبلی که هزینه ساخت آیفون ۱۵ پرو مکس را ۱۲ درصد بیشتر از نسل قبل اعلام کرده بود، اختلاف دارد. هر دو گزارش غیررسمی هستند و براساس تخمین‌های کارشناسان تهیه شده‌اند.

افزایش ۸ درصدی هزینه ساخت آیفون ۱۵ پرو مکس نسبت به نسل قبل، به دلیل استفاده از برخی قطعات جدید و پیشرفته در این گوشی است. از جمله این قطعات جدید می‌توان به پردازنده A17 Pro با فناوری سه نانومتری، دوربین تله فوتو چهار منشوری و بدنه تیتانیومی اشاره کرد. با وجود افزایش هزینه ساخت، اپل قیمت آیفون ۱۵ پرو مکس را نسبت به نسل قبل تغییر نداده است. این گوشی همچنان با قیمت پایه ۱۱۹۹ دلار به فروش می‌رسد.

تراشه A17 Pro از پیشرفته‌ترین فناوری ساخت 3 نانومتری TSMC استفاده می‌کند و بیش از 19 میلیارد ترانزیستور را ارائه می‌کند. این 18 درصد بیشتر از A16 Bionic است. سیستم دوربین تله فوتو جدید تتراپریسم با زوم ۵ برابر نیز از قطعات گران‌قیمت آیفون ۱۵ پرو مکس است. این دوربین از لنزهای جدیدی با قطر بزرگتر استفاده می‌کند که باعث افزایش کیفیت عکس‌ها و فیلم‌ها می‌شود و فریم تیتانیومی نیز نسبت به آلومینیوم مورد استفاده در آیفون ۱۴ پرو مکس، گران‌تر است. تیتانیوم سبک‌تر و مقاوم‌تر از آلومینیوم است و ظاهری لوکس‌تر نیز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید