اخبار تکنولوژی

مایکروسافت مشکل تغییر ساعت تابستانی ایران در ویندوز را رفع کرد

اصلاح ساعت ایران در ویندوز
نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
0 دیدگاه

پس از گذشت حدود دو ماه از سال، مشکل تغییر ساعت تابستانی برای کاربران ایرانی سیستم‌عامل ویندوز پابرجا بود؛ اما ظاهرا مایکروسافت بالاخره دست به کار شده است و ساعت‌های کاربران ایرانی ویندوز که به صورت خودکار، یک ساعت جلو رفته بود، به حالت قبل برگشت و طبق گزارش‌ها، تمامی کاربران ایرانی ویندوز، ساعت کامپیوترهای‌شان به حالت صحیح خود بازگشته است.

براساس لغو قانون ساعت تابستانی در کشور، با شروع سال 1402، ساعت رسمی کشور دیگر یک ساعت جلو کشیده نشد و این اتفاق برای کاربران گوشی‌های اندرویدی و کامپیوترهای ویندوزی، با مشکلات فراوانی همراه شد و این اتفاق شکایت تعداد زیادی از کاربران را همراه داشت.

نکته‌ی جالب این اتفاق، راهکار عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات بود. زارع پور در مصاحبه‌ای به خبرنگاران گفت: تغییر کردن ساعت به صورت خودکار نباید اتفاق می‌افتاد و اما حالا چاره‌ای نیست و کاربران خودشان ساعت‌ دیوایس‌های خود را به صورت دستی تنظیم کنند.

اما به لطف مایکروسافت، یک آپدیت جدید برای ویندوز 10 منتشر شد و در توضیحات این بسته به‌روزرسانی ویندوز گفته شده که تمام کاربران ایرانی تحت‌تأثیر قرار گرفته و این به‌روزرسانی از دستور تغییر ساعت تابستانی دولت ایران در سال جدید پشتیبانی می‌کند.

ساعت ویندوز کامپیوتر شما به حالت قبل بازگشت؟

دیدگاهتان را بنویسید