اخبار سینما

جشنواره فیلم دریای سرخ، ستارگان سینما را به جده کشاند

جشنواره فیلم دریای سرخ، ستارگان سینما را به جده کشاند
نویسنده : تحریریه۱۲ آذر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

جشنواره فیلم دریای سرخ، سومین دوره خود را از ۳۰ نوامبر تا ۹ دسامبر ۲۰۲۳ در جده، عربستان سعودی برگزار کرد.

این جشنواره با حضور ستارگان بزرگ سینما از سراسر جهان، از جمله باز لورمن، مایوون، کاترین مارتین، دیان کروگر، میشل رودریگز، شارون استون، نائومی کمپبل، کاترین دنو، میشل ویلیامز، زو سالدانیا، رانیر سینگ، جانی دپ، ویل اسمیت، سوفیا ورگارا، نادین نصیب نجیم، مهلغا جابری، مریم اوزرلی و بسیاری دیگر از بازیگران، به یکی از مهم‌ترین رویدادهای سینمایی جهان تبدیل شد.

از جمله فیلم‌های برجسته این جشنواره فیلم دریای سرخ می‌توان به «HWJN» ساخته یاسر الیاسیری، «Jeanne du Barry» ساخته مایوون، «Ferrari» ساخته مایکل مان و «The Boy and the Heron» ساخته Hayao Miyazaki اشاره کرد.

در این جشنواره جوایز متعددی نیز به هنرمندان اهدا شد. از جمله این جوایز می‌توان به جایزه یک عمر دستاورد به عبدالله السعدان، نویسنده و بازیگر سعودی، جایزه بهترین بازیگر زن به دایان کروگر برای بازی در فیلم «In The Fade» و جایزه بهترین بازیگر مرد به رانویر سینگ برای بازی در فیلم «Bajirao Mastani» اشاره کرد.

در ادامه به معرفی برخی از مهم‌ترین اتفاقات جشنواره فیلم دریای سرخ می‌پردازیم:

  • بازگشایی جشنواره با نمایش فیلم «HWJN» ساخته یاسر الیاسیری، که یک فیلم فانتزی عاشقانه سعودی بود.
  • در مراسم افتتاحیه جشنواره، باز لورمن، کارگردان فیلم «موسیقی»، به عنوان رئیس هیئت داوران بخش فیلم‌های بلند معرفی شد.
  • در مراسم اختتامیه جشنواره، مایکل مان، کارگردان فیلم «فراری»، به عنوان رئیس هیئت داوران بخش فیلم‌های کوتاه معرفی شد.
  • در بخش فیلم‌های بلند، فیلم «In The Fade» به کارگردانی فریدریک بورگندورف برنده جایزه بهترین فیلم شد و دایان کروگر برای بازی در این فیلم برنده جایزه بهترین بازیگر زن شد.
  • در بخش فیلم‌های کوتاه، فیلم «The Boy and the Heron» به کارگردانی Hayao Miyazaki برنده جایزه بهترین فیلم شد.
  • رانویر سینگ، ستاره بالیوود، در جشنواره فیلم دریای سرخ مورد استقبال پرشور قرار گرفت. او جایزه خود را از بازیگر شارون استون دریافت کرد.
    • سینگ در مورد عشق خود به سینما صحبت کرد و گفت که در دوران کودکی خود توسط قهرمانان بزرگتر از زندگی که در فیلم‌های بالیوود و هالیوود می‌دیدیم الهام گرفته شده است.
    • او همچنین در مورد ملاقات با یکی از قهرمانانش، جانی دپ، در مراسم افتتاحیه جشنواره صحبت کرد.

جشنواره فیلم دریای سرخ به عنوان یک رویداد سینمایی نوپا، به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از مهم‌ترین رویدادهای سینمایی جهان است. این جشنواره با حضور ستارگان بزرگ سینما از سراسر جهان، به فرصتی برای معرفی سینمای عربستان سعودی و دیگر کشورهای منطقه به مخاطبان جهانی تبدیل شده است.

تصاویر شرکت کنندگان جشنواره فیلم دریای سرخ

دیدگاهتان را بنویسید