اخبار سینما

جشنواره فیلم دریای سرخ، موفقیت‌های مالی خود را جشن می‌گیرد

جشنواره فیلم دریای سرخ، موفقیت‌های مالی خود را جشن می‌گیرد
نویسنده : تحریریه۱۱ آذر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

جشنواره فیلم دریای سرخ، سومین دوره خود را که از ۳۰ نوامبر تا ۹ دسامبر در جده برگزار می‌شود، با موفقیت مالی چشمگیری پشت سر خواهد گذاشت. این جشنواره که در سال ۲۰۱۹ پس از رفع ممنوعیت ۳۰ ساله سینما در عربستان سعودی تاسیس شد، با هدف حمایت از صنعت فیلم محلی و منطقه‌ای از طریق برگزاری جشنواره، آموزش و اعطای کمک‌های مالی فعالیت می‌کند.

در سال ۲۰۲۱، این بنیاد صندوق دریای سرخ را راه‌اندازی کرد، یک بازوی مالی که بر حمایت از فیلمسازان نوظهور و کارگردانان مطرح از جهان عرب و آفریقا متمرکز است. کمک‌های مالی بین پروژه‌های در حال توسعه، تولید و پس از تولید توزیع شد. این صندوق در سال اول خود ۹۴ پروژه و در دو سال گذشته بیش از ۲۵۰ فیلم را حمایت کرده است، از جمله فیلم‌هایی از کارگردانان مشهوری مانند عبدالرحمن سیساکو، هیفا المنصور و کاوه برزین.

پروژه‌های حمایت‌شده از صندوق دریای سرخ، راه خود را به جشنواره‌های بزرگ جهان در سال ۲۰۲۳ باز کردند، از جمله جشنواره کن، تورنتو، ونیز، برلین و غیره. این مجموعه نه تنها فراوان بود، بلکه بسیار موفق نیز بود و در طول فصل جوایز متعددی را کسب کرد.

برنامه اصلی جشنواره فیلم، هفت عنوان حمایت‌شده از این صندوق را که برای نمایندگی کشورهای خود در جوایز اسکار انتخاب شده‌اند، به نمایش خواهد گذاشت. فیلم‌های امیدوارکننده شامل همه برندگان جایزه کن قبلا ذکر شده، علاوه بر سایر فیلم‌های تحسین‌شده جشنواره مانند «ان‌شاءالله پسر» اثر عماد الرشد و «باردار» اثر عمرو جمال است.

یکی دیگر از حرکات استراتژیک مهم این بنیاد در سال ۲۰۲۳، گسترش از حمایت از پروژه‌های عربی و آفریقایی از طریق صندوق دریای سرخ به ورود به عرصه جهانی از طریق تامین مالی از طریق بنیاد فیلم دریای سرخ بود. این بنیاد پشتیبان فیلم افتتاحیه کن «ژان دو باربی» اثر مایوین و فیلم زندگی‌نامه ستاره‌دار مایکل مان «فراری» بود که هر دو فیلم در جشنواره سوم فیلم دریای سرخ در بخش مهمانی‌ها حضور داشتند.

امسال، اقامتگاه دریای سرخ دانش‌آموزان را برای کسب تجربه عملی در صحنه فیلم بعدی کارگردانی جانی دپ، «مودی» فرستاد. این فیلم، بر اساس فیلمنامه‌ای از یرزی و مری کرومولوسکی، بر اساس نمایشنامه «مودیلیانی» اثر دنیس مک‌اینتایر ساخته شده و زندگی نقاش و مجسمه‌ساز ایتالیایی آمادئو مودیلیانی را دنبال می‌کند. ریکاردو اسکامارسیو قرار است نقش اصلی را بر عهده بگیرد و آل پاچینو و استیون گراهام در این فیلم حضور دارند.

این صندوق همچنین پشتیبان فیلم بعدی گای ریچی، «وزارت جنگ غیرحرفه‌ای» است، یک فیلم جاسوسی بر اساس کتاب «جنگجویان مخفی چرچیل: داستان واقعی ماجراجویان نیروهای ویژه در جنگ جهانی دوم» اثر دیمیان لويس در سال ۲۰۱۴. این فیلم یک اکران لاینزگیت است و از بازیگران ستاره‌ای مانند هنری کاویل، ایزا گونزالس، آلن ریچتسون، الکس پتیفر، هنری گلینگ و کری الیوز برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید