اخبار سینما

اکران فیلم جدید «نانی مورتی» پیش از جشنواره کن

اکران فیلم جدید «نانی مورتی» پیش از جشنواره کن
نویسنده : شبنم جعفرپیشه۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
0 دیدگاه

«نانی مورتی» کارگردان ایتالیایی، فیلم جدید خود با اسم «یک فردای روشن تر» را پیش از نمایش در جشنواره کن، در ایتالیا اکران کرد.

این کارگردان تنها فردی است که موجوز اکران فیلم خود را پیش از نمایش در جشنواره کن دارد و جالب توجه است که فیلم «یک فردای روشن تر» رکورد فروش در ایتالیا را پیش از «برادران سوپر ماریو» دارد.

«نانی مورتی» بیشتر به‌ خاطر کارگردانی فیلم‌های «خاطرات عزیز» و «اتاق پسر» شناخته شده‌ است. همچنین فیلم اتاق پسر وی برنده جایزه نخل طلایی در جشنواره فیلم کن در سال ۲۰۰۱ شد.

«یک فردای روشن تر» از زمان اکران یعنی تاریخ 20 آوریل تا کنون حدودا توانسته فروش 3 میلیون یورویی داشته باشد. این اتفاق رشدی عظیم برای سینمای کشور ایتالیا پس از دوران همه گیری کرونا است.

«دومینیکو دی‌نویا»، رییس انجمن سینماهای هنری ایتالیا از فروش ۳ میلیون یورویی این فیلم به عنوان یک نفس تازه برای سینماهای هنری یاد کرد.

«نانی مورتی» همانند باقی فیلم‌هایش در این فیلم نیز ایفای نقش کرده است. او نقش کارگردانی ایتالیایی را بازی می‌کند که در حال فیلم‌برداری فیلمی تاریخی در رم سال ۱۹۵۶ است. لازم به ذکر است که زمان ان فیلم به انقلاب مجارستان که میلیون‌ها شهروند این کشور علیه سلطه شوروی شورش کردند، باز می‌گردد.

علاوه بر «نانی مورتی»، «متیو آمالریک»، «مارگریتا بای»، «سیلویو ارولاندو» و «باربورا باولوا» نیز در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

«نانی مورتی»، «یک فردای روشن‌تر» را نمادی از عشق و اعتماد در بین تماشاگران بالقوه سینما نامید و یادآوری کرد با وجود همه‌گیری کرونا، جادوی تماشای فیلم در سالن سینما به قوت خود باقی مانده است.

دیدگاهتان را بنویسید