اخبار خودرو

شرایط فروش ایران‌ خودرو ویژه سامانه یکپارچه اعلام شد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۰۲ مرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

ایران خودرو در ادامه اعلام شرایط فروش برای متقاضیان سامانه یکپارچه، بخشنامه‌ای را با عنوان مرحله چهاردهم منتشر کرد. در این بخشنامه، سه خودرو تارا اتوماتیک، وانت آریسان 2 دوگانه‌سوز و هایما S5 با پرداخت قطعی و تحویل فوری عرضه شده‌اند. مشمولان این طرح، متقاضیان واجد شرایط بخش سوم اولویت‌های تابستان 1402 و بخش اول اولویت‌های پاییز هستند که در مرحله اول سامانه یکپارچه در اسفند 1401 ثبت‌نام کرده بودند. همچنین ایران خودرو با ارسال پیامک، متقاضیان را از این بخشنامه مطلع کرده است.

اولین خودرو ارائه شده در شرایط فروش ایران‌خودرو، وانت آریسان 2 دوگانه‌سوز به قیمت 383 میلیون تومان است. در حال حاضر قیمت این خودرو در بازار آزاد حدود 368 میلیون تومان است. بنابراین بعید به نظر می‌رسد متقاضیان حاضر به پرداخت 383 میلیون تومان و انتظار 90 روزه برای دریافت آن باشند.

دومین خودرو ارائه شده، هایما S5 به قیمت حدود 200 میلیون تومان کمتر از بازار آزاد است. بنابراین احتمال دارد متقاضیان حاضر به انتظار 90 روزه برای دریافت این خودرو با قیمت پایین‌تر باشند.

آخرین خودرو ارائه شده در شرایط فروش ایران‌خودرو، تارا اتوماتیک به قیمت 490 میلیون تومان است. قیمت فعلی این خودرو در بازار حدود 750 میلیون تومان است؛ بنابراین خرید آن از کارخانه می‌تواند با سود 250 میلیون تومانی همراه باشد. البته قیمت تارا طی ماه‌های اخیر کاهش یافته و احتمال کاهش بیشتر تا زمان تحویل خودروها (3 ماه دیگر) وجود دارد. بنابراین میزان سود حاصل از خرید تارا و هایما از کارخانه ممکن است تا آن زمان کاهش پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید