اخبار سینما

رکورد فروش سینماهای هند بعد از کرونا شکسته شد

رکورد فروش سینماهای هند بعد از کرونا شکسته شد
نویسنده : تحریریه۲۳ مرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

عملکرد ترکیبی فیلم‌های «جیلر» به کارگردانی راجینیکانت، «گدار ۲» به کارگردانی سانی دیول، «او ام جی ۲» به کارگردانی اکشی کومار و «بولا شانکار» به کارگردانی چیرانجیوی، رکورد جدیدی در فروش سینمای هند بر جای گذاشته است.

اعداد و ارقام منتشر شده توسط انجمن سینماهای چند برنامه‌ای هند و اتحادیه تهیه‌کنندگان هند نشان می‌دهد که آخر هفته ۱۱ تا ۱۳ اوت پربازدیدترین آخر هفته پس از بازگشایی سینماها پس از تعطیلی‌های ناشی از همه‌گیری بوده‌ است. میزان فروش ۳.۹ میلیارد روپیه (حدود ۴۷ میلیون دلار) در این آخر هفته، بیشترین رقم ثبت شده در تاریخ سینمای هند است.

فیلم «جیلر» به کارگردانی نلسون و با بازی ستاره محبوب راجینی‌کانت، داستان زندان‌بانی را روایت می‌کند که از بازنشستگی خارج می‌شود تا خانواده‌اش را از چنگ باندهای خلافکار نجات دهد. این فیلم تنها در چهار روز ۳۶.۵ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرده‌ است.

فیلم «گدار ۲» به کارگردانی آنیل شارما و بازی سانی دیول، ادامه‌ی فیلم محبوب دوران تجزیه هندوستان به نام «گدار» از سال ۲۰۰۱ است و در چهار روز ۲۱ میلیون دلار در سراسر جهان فروخته است.

فیلم «او ام جی ۲» به کارگردانی امیت رای و با بازی اکشی کومار، دنباله‌ی فیلم طنز اجتماعی «او ام جی – اوه خدای من» است و در سه روز ۷.۳ میلیون دلار فروش داشته‌ است.

فیلم «بولا شانکار» به کارگردانی مهر رامش و با بازی چیرانجیوی، بازسازی فیلم محبوب «ودالام» از سال ۲۰۱۵ است و در سه روز ۳ میلیون دلار فروخته است.

انتظار می‌رود با تعطیلی ۱۵ اوت به مناسبت روز استقلال هند، این ارقام فروش حتی بیشتر هم شود. این موفقیت‌ها نشان‌دهنده بازگشت قدرتمند سینمای هند پس از دوران رکود ناشی از همه‌گیری کروناست.

دیدگاهتان را بنویسید