اخبار تکنولوژی

مشخصات گوگل پیکسل 8 پرو در فضای وب فاش شد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۸ فروردین ۱۴۰۳
0 دیدگاه

مشخصات جدیدی از گوشی هوشمند پیکسل 8a گوگل فاش شده است که جزئیات قبلی را تأیید می‌کند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، پیکسل 8a دارای یک صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED با رزولوشن FHD+ و نرخ نوسازی 120 هرتز خواهد بود.

این گوشی از دوربین دوگانه 64+13 مگاپیکسلی بهره می‌برد و قدرت پردازشی آن را تراشه Tensor G3 گوگل تأمین خواهد کرد. یکی از ویژگی‌های جدید پیکسل 8a، پشتیبانی از شارژ سریع 27 واتی است که برای اولین بار در سری میان‌رده پیکسل گوگل ارائه می‌شود.

گزارش‌های قبلی نیز رندرهایی از طراحی احتمالی این گوشی را منتشر کرده بودند که نشان می‌داد گوگل از یک طراحی مشابه با نسل قبل اما با تغییراتی در دوربین سلفی و حاشیه‌های نمایشگر استفاده خواهد کرد.

با فاش شدن این جزئیات، انتظار می‌رود گوگل در آینده نزدیک، پیکسل 8a را با مشخصات نهایی و قیمت رسمی معرفی کند تا جایگاه خود را در بازار میان‌رده‌های پریمیوم تقویت کند.

در حالی که ظرفیت باتری نسبت به نسل قبلی (4385 میلی‌آمپر ساعت در پیکسل 7a) تغییر چندانی نداشته، پشتیبانی از شارژ سریع 27 واتی یک ارتقای قابل توجه برای سری A گوگل محسوب می‌شود. این در حالی است که پیکسل 7a و 6a تنها از شارژ 18 واتی پشتیبانی می‌کردند که برای شارژ کامل آن‌ها حدود 2 ساعت زمان لازم بود.

بر اساس گزارش‌ها، شارژ کامل پیکسل 8a با شارژر 27 واتی حدود 80 دقیقه طول خواهد کشید. این گوشی در دو نسخه 128 و 256 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود و دوربین سلفی آن 13 مگاپیکسلی است. پیکسل 8a از اندروید 14 به صورت پیش‌فرض بهره می‌برد.

انتظار می‌رود پیکسل 8a در ماه می (اواسط اردیبهشت تا خرداد) با قیمتی بین 500 تا 550 دلار عرضه شود. احتمالا گوگل این گوشی را در رویداد Google I/O که در همان ماه برگزار می‌شود، معرفی کند.

دیدگاهتان را بنویسید