اخبار سینما

بازیگر جنگ ستارگان از تنفر مردم نسبت به خود، خبر داد

بازیگر جنگ ستارگان از تنفر مردم نسبت به خود، خبر داد
نویسنده : تحریریه۰۷ مرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

بازیگری که نقش «جارجار بینکس» را در جنگ ستارگان بازی کرده، درباره تاثیر مخرب نفرت طرفداران از شخصیتش صحبت کرده است.

«احمد بست» زمانی که برای بازی در در فیلم «جنگ ستارگان: قسمت یک – تهدید شبح»، از سوی جرج لوکاس انتخاب شد، فکر می‌کرد همه رویاهایش برآورده شده است.

بست پیش از این در یک گروه رقص عضویت داشت تا اینکه برای آزمون بازیگری انتخاب شد، اما رویای دیرینه او که حضور در فیلم جنگ ستارگان بود، به واقعیتی تلخ بدل شد.

طبق گفته‌های او به روزنامه گاردین انگلستان، خشم طرفداران نسبت به شخصیت و خود او، منجر به افسردگی و حتی در یک مقطع، ایستادن روی پل بروکلین و فکر به خودکشی شده بود.

احمد بست به روزنامه گفته بود:

من به همه‌تان نشان خواهم داد. نشان خواهم داد که شما چه بلایی بر سر من آورده‌اید. و وقتی من نباشم، دقیقا همان احساسی را خواهید داشت که من تجربه کردم.

بست در یک پادکست به نام “رستگاری جارجار بینکس” ظاهر شد و درباره هیجان اولیه‌اش از بازی در این نقش صحبت کرد.

او گفت:

من در کودکی طرفدار سرسخت جنگ ستارگان بودم. نمی‌دانستم چه اتفاقی دارد می‌افتد. فکر می‌کردم شوخی است.

او گفت واکنش‌های منفی پیش از انتشار فیلم شروع شد و با وب‌سایت‌هایی که به انتقاد از شخصیت او اختصاص داشت و برنامه‌های گفتگو برای تمسخر او، ادامه یافت. سپس، وقتی شماره تلفنش لو رفت و تهدید به مرگ شد، دیگر نمی‌توانست از خانه بیرون برود.

وقتی شماره تلفن بست لو رفت و پیامگیرش پر از تهدید به مرگ شد، حتی خروج از آپارتمانش در نیویورک برایش سخت شده بود. بدتر از آن، انتقاداتی مبنی بر اینکه شخصیت او تبعیض نژادی را ترویج می‌کند، گریبان او و تهیه‌کنندگان فیلم را گرفت که آن‌ها این موضوع را رد کردند.

«احمد بست» دوران پس از انتشار فیلم را “وحشتناک” توصیف کرد و گفت: “پست‌ترین دوران زندگی من بود.”

اگرچه جارجار بینکس در فیلم‌های بعدی جنگ ستارگان نقش کمرنگ‌تری داشت، اما بست همچنان ارتباط خود را با این مجموعه حفظ کرده و اخیرا در سریال مندلورین دیزنی پلاس در نقش یک جدای به نام «کلران بک» ظاهر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید