اخبار سینما

داستان فیلم تنگه ابوقریب + اسامی بازیگران و شخصیت ها

داستان فیلم تنگه ابوقریب
نویسنده : ساناز محمدی۱۰ فروردین ۱۴۰۳
0 دیدگاه

تنگه ابوقریب به کارگردانی بهرام توکلی از جمله فیلم های دفاع مقدس می باشد که صحنه های اکشن و جنگی در کنار داستان جذاب آنرا به یک فیلم سینمایی منحصر به فرد تبدیل نموده است. قطعا با تماشای تیزر فیلم حال و هوای جنگی برای شما تداعی می شود اما برای اینکه از داستان فیلم تنگه ابوقریب باخبر شوید، همراه مگ تک باشید.

خلاصه فیلم تنگه ابوقریب

ابو قریب واقع در شهرستان دهلران در جنوب استان ایلام، نقطه ای مرزی در برابر مناطق فکه و شرهانی است که در اولین روزهای جنگ تحمیلی به تصرف عراق در آمد اما کمی بعد در عملیات فتح المبین از تصرف عراق خارج شد.

لازم به ذکر است که این منطقه چاه های نفتی و ذخایر زیادی دارد.

فیلم سینمایی تنگه ابوغریب به تهیه‌ کنندگی سعید ملکان در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و فیلمی بر اساس واقعیت است.

ماجرای فیلم تنگه ابوقریب از این قرار است که روزهای پایانی جنگ است و عراقی ها باید از سد یک پایگاه به شکل تنگه عبور کنند، اما گردان عمار یاسر لشکر 27 محمد رسول الله در منطقه تنگه ابوقریب در برابر لشکر کشی رژیم بعث به دفاع برمی خیزد… .

بازیگران فیلم تنگه ابوقریب

در این بخش اسامی بازیگران و شخصیت های واقعی تنگه ابوقریب را با شما در میان گذاشته ایم:

جواد عزتیشهید مجید در تنگه ابوقریب
امیر جدیدیشهید حسن در تنگه ابوقریب
مهدی پاکدل در نقش رضا
حمیدرضا آذرنگ خلیل
علی سلیمانیعزیز
مهدی قربانیعلی
یدالله شادمانیحبیب آقا

تصویر برداری و جلوه های ویژه از جمله نکات مثبت فیلم است.

مدت زمان فیلم ابو قریب 1 ساعت و 35 دقیقه است که در زمان اکران سینماها فروش 22 میلیاردی داشت و توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد (امیر جدیدی)، بهترین جلوه های ویژه میدانی و همچنین بهترین چهره پردازی را از آن خود کند.

دیدگاهتان را بنویسید