اخبار سینما

داستان فیلم دسته دختران؛ نگاهی متفاوت و زنانه به جنگ

داستان فیلم دسته دختران؛ نگاهی متفاوت و زنانه به جنگ
نویسنده : ساناز محمدی۱۲ تیر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

دسته دختران؛ فیلمی ساخته منیر قیدی با بازی نیکی کریمی در ژانر درام جنگی می باشد که صحنه هایی از میدان جنگ را به تصویر کشیده است. هدی زین العابدین و فرشته حسینی هم دراین فیلم حضور دارند و با توجه به اسم و پوستر فیلم سینمایی دسته دختران، این پیش زمینه ایجاد می شود که فیلم داستانی از دختران جوان را روایت می کند. همراه مگ تک باشید تا داستان فیلم دسته دختران مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

موضوع فیلم دسته دختران

فیلم دسته دختران در حوزه دفاع مقدس به ایثار و مقاومت زنان در صحنه جنگ پرداخته و تصاویری مستند از جنگ خرمشهر را از نگاه زنان به تصویر کشیده است. زنانی که با شهامت و از خودگذشتگی، تصمیم به ایستادگی در کنار رزمندگان جنگ دارند، اما با حضور آنها مخالفت می شود و آنها با تشکیل یک گروه سعی دارند به سمت دژ ارتش پیشروی کنند تا به اسلحه و مهمات برسند…

موضوع فیلم دسته دختران

در نقد فیلم دسته دختران آمده که با وجود محوریت اصلی این فیلم که حضور عراقی ها در خرمشهر و حمله آنها به خانه افراد می باشد، اما بخوبی به آن پرداخته نشده و مهم تراینکه فیلم از نگاهی به جنگ پرداخته که سختی ها و مصیبت ها کمرنگ جلوه داده شده است.

اما در مجموع نظرات مردم در مورد تماشای فیلم دسته دختران مثبت بوده و بخوبی با فیلم ارتباط برقرار کرده اند.

بیشتر سکانس های فیلم دسته دخترانه در اهواز فیلمبرداری شده، اما خرمشهر، آبادان و تهران نیز جزء لوکیشن های این فیلم هستند.

مدت زمان فیلم دسته دختران 1 ساعت و 30 دقیقه است و تماشای آن برای کودکان زیر 15 سال مناسب نیست.

بازیگران فیلم دسته دختران

نیکی کریمیدر نقش یگانه
فرشته حسینیسیمین
هدی زین العابدینفرشته
پانته آ پناهی هاوجیهه
حسین سلیمانیسرباز
مهدی حسینی‌ نیاهمسر وجیهه
صدف عسگریدر نقش آذر

فیلم سینمایی ایرانی دسته دختران در بخش طراحی صحنه، صدابرداری، صداگذاری و تدوین نامزد بهترین فیلم شد و توانست سیمرغ بهترین جلوه های بصری و دیپلم افتخار در چهلمین جشنواره فیلم فجر را از آن خود کند.

فرشته حسینی برای بازی در این فیلم موفق به دریافت دیپلم افتخار نقش مکمل زن شد.

اکران فیلم دسته دختران در سینماهای کشور از 30 فروردین 1402 آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید