اخبار سینما

موفقیت فیلم وس اندرسون در کن

موفقیت فیلم وس اندرسون در کن
نویسنده : شبنم جعفرپیشه۰۳ خرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

فیلم «شهر سیارکی» ساخته «وس اندرسون» که اخیرا در جشنواره کن به نمایش در آمد، داستانی در دهه 1950 در یک شهر صحرایی خیالی را روایت می‌کند.

این فیلم که در بخش رقابت اصلی برای نخل طلای کن حضور دارد، داستان دانش آموزانی است که از سراسر جهان برای رقابت علمی و تفریح در شهری خیالی در آمریکا گرد هم می‌آیند.

فیلم «شهر سیارکی» تا کنون نقدهای مثبتی را به خود جلب کرده است و «جیسون شوارتزمن»، «اسکارلت جوهانسون»، «تام هنکس»، «جفری رایت»، «تیلدا سوینتون»، «برایان کرانستون»، «ادوارد نورتون»، «آدرین برودی»، «لیو شرایبر»، «هوپ دیویس»، «استیو پارک»، «روپرت فرند»، «مایا هاوک»، «استیو کارل»، «مت دیلون»، «هانگ چاو»، «ویلم دفو»، «مارگو رابی»، «تونی رولوری»، «جیک رایان» و «جف گلدبلوم» از بازیگران آن هستند.

وس اندرسون در مصاحبه‌ای در مورد دنیای خیالی فیلم و موجودات فرازمینی آن چنین گفته است:

استیون هاوکینگ اصرار دارد که از نظر علم اعداد غیرممکن است که حیات فرازمینی وجود نداشته باشد.

این فیلم در جشنواره کن به عنوان «مرثیه‌ای شاعرانه درباره معنای زندگی» شناخته می‌شود حاصل فیلمنامه‌ای از «وس اندرسون» به همراه «فرانسیس کاپولا» است.

«برایان کرانستون» در باره این فیلم چنین گفته است:

ما دقیقاً نمی‌دانیم که قرار است چه اتفاقی بیفتد، زندگی ما چقدر طول خواهد کشید، چه کسی در زندگی ما خواهد بود یا همه چیز چگونه پیش خواهد رفت. ما فقط باید به حرکت رو به جلو و گفتن داستان ادامه دهیم.

فیلم «شهر سیارکی» از جمله فیلم‌های کن است که با تشویق 6 دقیقه‌ای تماشاگران همراه بود و می‌توان گفت از پر ستاره ترین فیلم‌های جشنواره کن 2023 است.

«شهر سیارکی» که یازدهمین فیلم وس اندرسون است، 16 ژوئن در آمریکا و یک هفته بعد در بریتانیا اکران خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید