اخبار تکنولوژی

واژه SuperMan هک شدنی‌ترین رمز عبور جهان است!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۶ خرداد ۱۴۰۳
0 دیدگاه

طبق پژوهش جدیدی که توسط شرکت امنیتی «میل‌سوییت» (MailSuite) انجام شده است، واژه «سوپرمن» (Superman) در صدر فهرست هک‌شدنی‌ترین گذرواژه‌ها قرار گرفته است. این شرکت با بررسی بیش از 300 میلیون حساب هک شده، به این نتیجه رسیده که شخصیت‌های ابرقهرمان نفوذ زیادی در فرهنگ عامه دارند.

بر اساس این گزارش، واژه سوپرمن در بیش از 584 هزار حساب هک شده مشاهده شده است. در رتبه دوم، گروه راک بلینک-182 با بیش از 482 هزار نفوذ قرار دارد. شخصیت‌های بتمن (Batman) و جنگ ستارگان (Star Wars) نیز به ترتیب در رده‌های سوم و چهارم جای گرفته‌اند.

علاوه‌بر این، رپرهای آمریکایی امینم و 50 سنت با قرار گرفتن در رتبه پنجم، از گروه‌های هوی متال معروف متالیکا و اسلیپنات که در رده ششم قرار دارند، پیشی گرفته‌اند. شخصیت‌های مارول تا رتبه نهم که به مرد-عنکبوتی (Spider-Man) می‌رسد، در این فهرست دیده نمی‌شوند.

سخنگوی میل‌سوییت در این زمینه گفت: متأسفانه، هکرها از تکیه بشر به رمزهای عبور ناامن بسیار آگاهی دارند. از هر چهار فرد یک نفر از یک گذرواژه یکسان برای بیش از یازده وبسایت و اپلیکیشن استفاده می‌کند، به این معنا که دسترسی هکر به یک حساب می‌تواند به سرعت به دسترسی دومینو‌وار او منجر شود.

در این فهرست، اسامی سلبریتی‌هایی همچون زک افران، برد پیت، جانی دپ و تنها بازیگر زن اما واتسون نیز دیده می‌شوند که نشان می‌دهد حتی افراد مشهور نیز از گذرواژه‌های ناامن استفاده می‌کنند.

میل‌سوییت به کاربران توصیه می‌کند از رمزهای عبور شخصی‌تر و پیچیده‌تری استفاده کنند و از تکرار یک گذرواژه برای چندین حساب خودداری کنند تا از خطر هک شدن حساب‌های خود جلوگیری کنند.

این گزارش یک بار دیگر بر اهمیت امنیت سایبری و استفاده از گذرواژه‌های قوی تأکید می‌کند تا از دسترسی غیرمجاز به اطلاعات شخصی و حساس کاربران جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید