اخبار تکنولوژی

به لطف فناوری جدید باتری، گلکسی S24 Ultra به فست شارژ 65 واتی مجهز می‌شود!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۳ تیر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

سامسونگ اولین گوشی هوشمند خود را با پشتیبانی از شارژ 45 واتی سیمی در سال 2019 (گلکسی نوت 10 +) به بازار عرضه کرد و تاکنون هیچ گامی برای افزایش این ۴۵ وات در چهار سال برداشته نشده است. در واقع، ۴۵ وات هنوز در گوشی‌های میان‌رده سامسونگ نیز بسیار نادر است. اما شرایط ممکن است با استفاده از باتری‌های Stacking که یک فناوری الهام گرفته‌ شده از خودروهای برقی است تغییر کند.

طبق اظهارات @RGCloudS، باتری‌های Stacking در گوشی گلکسی اس24 اولترا و احتمالاً گلکسی اس۲۴+ مورد استفاده قرار بگیرند. سامسونگ در حال حاضر فقط دارد آزمایش‌هایی را با باتری‌های ساخته‌شده در یک کارخانه چینی انجام می‌دهد، زیرا کارخانه‌ این غول تکنولوژی در شهر چئونان واقع در کره‌ی جنوبی، هم‌چنان در انتظار واردات تجهیزات تولیدی است.

یکی از مزایای باتری‌های مجهز به فناوری Stacking ، سرعت بیشتر دریافت شارژ است. گوشی گلکسی اس 24 الترا به سیستم فست شارژ 65 واتی مجهز می‌شود (رقمی بهتر از 45 وات مدل سال 2023) و هر دو باتری گلکسی اس 24 الترا و گلکسی اس 24+ ظرفیتی 5000 میلی‌آمپر ساعتی خواهند داشت؛ اما Galaxy S24 Ultra به سیستم خنک‌کننده‌ی پیشرفته‌تری مجهز می‌شود تا بتواند شارژدهی بهتری داشته باشد.

ظرفیت تولید لازم باتری Stacking برای ارتقاء نسخه استاندارد خانواده گلکسی اس 24 احتمالاً وجود ندارد و بنابراین این گوشی کامپکت باز هم با شارژر 25 واتی به بازار عرضه می‌شود. اما هنگامی که فناوری باتری‌های Stacking خودش را اثبات کند (و محدودیت‌های زنجیره تامین برطرف شود)، می‌تواند در آینده برای پرچم‌دارهای تاشو سامسونگ، مانند گلکسی زد فلیپ 6 و زد فولد 6 نیز مورد استفاده قرار گیرد. همچنین اپل نیز قصد استفاده از این باتری‌ها برای همه مدل‌های آیفون 15 را دارد.

نظر شما در مورد باتری‌های مجهز به فناوری Stacking چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید