اخبار بازی

خبری از نسخه میان نسلی کنسول Xbox Series X|S نخواهد بود

نویسنده : دانیال نوروزی۰۵ شهریور ۱۴۰۲
0 دیدگاه

با وجود شایعات مختلف مبنی بر انتشار کنسول PS5 Pro توسط سونی، مایکروسافت (Microsoft) قصدی برای انتشار کنسول‌ جدید ندارد.

این روزها شایعات زیادی مبنی بر انتشار PS5 Pro در اواخر سال 2024 شنیده می‌شود. ظاهرا این کنسول از رزولوشن 8K، فناوری تسریع شده‌ی Ray Tracing و… بهره‌مند است. از آنجا که استودیوهای بازی‌سازی به سختی از پتانسیل کامل کنسول‌های نسل نهمی استفاده کردند، خیلی‌ها انتشار یک کنسول میان نسلی را زیر سوال می‌برند. با تمام این‌ها، نسبت به سه سال گذشته، به نظر نمی‌رسد که Xbox Series X|S و PS5 مثل کنسول‌های پیشین هر برند، قدرت کمی داشته باشند.

فیل اسپنسر (Phil Spencer)، مدیر عامل بخش گیمینگ مایکروسافت، به شکل جالب‌توجهی با این ایده موافق است. در مصاحبه‌ای با IGN، زمانی که صحبت از انتشار آپگرید میان نسلی برای کنسول‌ Xbox Series X|S شد، اسپنسر گفت که در حال حاضر برنامه‌ای برای این امر وجود نداشته و مایکروسافت می‌خواهد به سازنده‌ها اجازه وفق یافتن با کنسول‌های حال حاضر را بدهد. به گفته این شخص، راه‌های زیادی برای انجام این کار وجود دارد.

“ما در حال حاضر با افزایش حافظه Xbox Series S این کار را انجام می‌دهیم، اما نه، همانطور که گفتم، ما به نوعی در حال رسیدن به آغاز یک پایان قرار هستیم.” اسپنسر هنگام صحبت از ارتقای سخت‌افزار اکس باکس (Xbox) با آپگرید میان‌ نسلی، گفت:

من فکر می‌کنم که باید به توسعه‌دهنده‌ها اجازه دهیم که روی این سخت‌افزار تمرکز کرده و از پتانسیل کامل آن استفاده کنند. زمانی که بحث افزایش نرخ فریم و رزولوشن مطرح می‌شود، به PCهای بالا رده با کارت گرافیک و پردازنده قدرتمند نگاه می‌کنم. همیشه بحث تعداد پیکسل یا رزولوشن مطرح نیست. راه‌ها و ترفندهایی برای انجام این مورد وجود دارد. می‌توان کارهای زیادی کرد تا یک بازی زیبا به نظر برسد و حس خوبی بدهد.

این اولین بار نیست که اسپنسر راجع به ارتقای‌ Xbox Series X|S با کنسول‌های میان نسلی صحبت کرده، او در ماه‌های گذشته به این مورد و عدم ضرورت آن اشاره کرده است.

در همین حین، اسپنسر توضیح داد که حس نمی‌کند برند Xbox به یک محصول دستی و قابل حمل نیاز داشته باشد. همچنین به گفته او، مایکروسافت به این زودی پشتیبانی از Xbox Series S را متوقف نخواهد کرد و این اتفاق هرگز رخ نمی‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید