اخبار تکنولوژی

این ویژگی محبوب HyperOS به زودی حذف می‌شود

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۲ اسفند ۱۴۰۲
0 دیدگاه

شیائومی در یک اقدام غیرمنتظره، تصمیم گرفته است یکی از ویژگی‌های محبوب رابط کاربری HyperOS خود را حذف کند. این ویژگی که با عنوان «پخش ویدیو در پس‌زمینه» شناخته می‌شود، در MIUI 12 معرفی شده بود اما دیگر در نسخه‌های آینده HyperOS حضور نخواهد داشت.

بر اساس گزارش‌ها، این تصمیم احتمالاً پس از هشدار شرکت گوگل در مورد عدم انطباق این قابلیت با الزامات سیستم عامل اندروید گرفته شده است. شیائومی در تاریخ 7 مارس از طریق کانال تلگرامی Mi Fans خود، این تغییر را به کاربران اعلام کرد.

قابلیت پخش ویدیو در پس‌زمینه که در برنامه‌هایی مانند یوتیوب در دسترس بود، به کاربران عادی این امکان را می‌داد تا بدون نیاز به اشتراک پرمیوم، ویدیوها را در حالت پس‌زمینه با صفحه خاموش پخش کنند. این در حالی است که در حال حاضر این امکان تنها برای کاربران یوتیوب پریمیوم فراهم است.

با حذف این ویژگی از HyperOS، به نظر می‌رسد شیائومی تلاش می‌کند تا رابط کاربری خود را با الزامات اندروید منطبق کند، هرچند این تصمیم ممکن است با واکنش منفی کاربران محبوب این قابلیت روبرو شود.

شیائومی تصمیم گرفته با آپدیت‌های جدید، به تدریج قابلیت پخش ویدیو در پس زمینه با صفحه خاموش را از جعبه ابزار ویدیویی رابط کاربری HyperOS خود حذف کند. این ویژگی محبوب که در MIUI 12 معرفی شده بود، دیگر در نسخه‌های جدید HyperOS وجود نخواهد داشت.

کاربرانی که همچنان مایل به استفاده از این قابلیت هستند، باید اشتراک پریمیوم یوتیوب را تهیه کنند، زیرا در حال حاضر تنها کاربران یوتیوب پریمیوم می‌توانند از پخش ویدیو در پس زمینه با صفحه خاموش بهره ببرند. این تغییر نه تنها در HyperOS بلکه برای کاربران رابط‌های کاربری MIUI 13، MIUI 12 و MIUI 14 نیز اعمال خواهد شد. اگر آن‌ها برنامه امنیتی را به این نسخه‌ها ارتقا دهند، امکان پخش ویدیو با صفحه خاموش غیرفعال می‌شود.

شیائومی این تصمیم را با استناد به الزامات انطباق با سیاست‌های گوگل اتخاذ کرده است. از آن‌جایی که ارائه رایگان این ویژگی پولی یوتیوب پریمیوم می‌تواند با مخالفت گوگل روبرو شود، شیائومی ناچار به حذف آن شده است، هرچند این امر ممکن است با نارضایتی بخشی از کاربران همراه باشد.

سرویس اشتراک ماهانه 13.99 دلاری یوتیوب پریمیوم، مزایایی مانند تماشای بدون تبلیغ، دانلود ویدیو و پخش در پس زمینه را برای کاربران فراهم می‌کند. حذف این قابلیت از رابط کاربری شیائومی به منظور پیروی از الزامات گوگل صورت گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید