اخبار تکنولوژی

ریزش 80 درصدی کاربران فعال روزانه‌ Threads!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۴ مرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

حدود یک ماه پس از راه‌اندازی شبکه اجتماعی Threads توسط متا به عنوان رقیب توییتر، آمارها نشان می‌دهد این برنامه کاربران زیادی را از دست داده است.

بر اساس داده‌های شرکت تحلیل وب Similarweb که با سایت Gizmodo به اشتراک گذاشته شده، تعداد کاربران فعال روزانه Threads تنها دو روز پس از شروع به کار حدود 49 میلیون نفر بوده اما تا اول آگوست به 9.6 میلیون نفر کاهش یافته است.

کارشناسان معتقدند یکی از دلایل اصلی کاهش شدید کاربران Threads، عدم امکان پیگیری حساب‌های دیگر است. در Threads کاربران تنها می‌توانند پست‌های افرادی را که در لیست دوستانشان قرار دارند، مشاهده کنند. این محدودیت باعث شده تجربه کاربری Threads ضعیف‌تر از توییتر باشد.

بر اساس داده‌های Similarweb، متوسط زمان صرف شده روزانه توسط کاربران در این برنامه در اوج خود یعنی ۶ ژوئیه حدود ۱۴ دقیقه بوده که تا ۱ آگوست به ۲.۳ دقیقه کاهش پیدا کرده است.

شرکت Sensor Tower نیز اعلام کرده که تعداد کاربران فعال روزانه Threads نسبت به زمان شروع به کار آن، ۸۲ درصد کمتر شده است. بیشترین تعداد کاربران فعال روزانه این برنامه در اوج خود حدود ۴۴ میلیون نفر بوده که با امید به یافتن جایگزینی برای توییتر، به آن روی آورده بودند.

کارشناسان معتقدند محدودیت‌های Threads در پیگیری حساب‌ها و تعاملات کاربری، عامل اصلی فرار مخاطبان از این شبکه اجتماعی بوده است.

باید دید متا چه تدابیری برای بیرون آوردن شبکه اجتماعی جدید خود یعنی تردز از این حالت بحرانی در نظر می‌گیرد. سوال اصلی این است؛ آیا تردز نیز قرار است به جمع شبکه‌های اجتماعی ناکام و سوخته اضافه شود یا متا این شبکه اجتماعی متن محور را احیا می‌کند؟ نظر شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید