اخبار تکنولوژی

تیک تاک نیز به جمع رقبای بزرگ توییتر پیوست!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۰۳ مرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

در شرایطی که اینستاگرام تردز برای رقابت با توییتر وارد بازار شده و توییتر هم برند خود را به X تغییر داده است، تیک‌تاک از قابلیت جدیدی برای انتشار پست‌های متنی رونمایی کرده است تا بتواند با توییتر رقابت کند.

تیک‌تاک اعلام کرد از این پس امکان انتشار پست‌های فقط متنی برای کاربران فراهم شده است. پیش از این، این اپلیکیشن بر محتواهای ویدیویی تمرکز داشت. حالا کاربران می‌توانند از پس‌زمینه‌های رنگی و استیکر در پست‌های متنی تا 1000 کلمه‌ای خود استفاده کنند؛ اما همچنان فاصله زیادی با بستری برای تبادل نظر دارد.

احتمالا این تغییر تیک‌تاک برای رقابت با توییتر است که اخیرا کاربران زیادی را از دست داده است. چند هفته پیش متا هم اپلیکیشن اینستاگرام تردز را برای محتوای متنی راه‌اندازی کرد اما موفقیت چندانی نداشته و تعداد کاربران آن کاهش یافته است.

از سوی دیگر، تیک‌تاک بیش از یک میلیارد کاربر دارد و امیدوار است با این قابلیت جدید کاربران بیشتری جذب کند. البته کاربران این اپلیکیشن معمولا جوان‌تر از رقبا هستند. اما تیک‌تاک به دلیل ارتباطات احتمالی با دولت چین، با انتقاداتی روبه‌رو بوده و دسترسی به آن در برخی کشورها محدود شده است.

این روزها تمام کمپانی‌های بزرگ، سودای رقابت با توییتر را در سر دارند و باید دید این روند تا کجا ادامه پیدا می‌کند. نظر شما چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید