اخبار بازی

پروژه بازی Titanfall 3 قبل از لغو ساخت، ۱۰ ماه در پروسه تولید بوده است

نویسنده : دانیال نوروزی۲۶ خرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

یکی از توسعه‌دهندگان سابق استودیو Respawn Entertainment اعلام کرد که به مدت 10 ماه به سختی روی پروژه Titanfall 3 کار کرده است اما ناشرین این بازی در آخر برای تمرکز بیشتر روی Apex Legends ساخت آن را لغو کرده‌اند. محمد علوی، طراح سابق Titanfall و Call of Duty، در صحبت با خبرگزاری The Burnettwork گفت که تا قبل از اینکه Respawn پرونده ساخت Titanfall 3 را ببندد، بازی به خوبی در حال توسعه بود.

علوی گفت:

Titanfall 2 منتشر شد و همان عملکردی را داشت که انتظار داشتیم. پس ما به این فکر می‌کردیم که پس از آن Titanfall 3 را می‌سازیم. ما 10 ماه به طور جدی روی Titanfall 3 کار کردیم و فناوری لازم برای توسعه آن را داشتیم. چندین ایده مختلف برای بازی داشتیم اما هیچکدام انقلابی نبودند.

علوی اضافه کرد که در نهایت تلاش‌های ناموفق توسعه‌دهندگان برای ارائه حالت چند نفره و پرطرفدار شدن ژانر بتل رویال Respawn را به ورود به این سبک سوق داد. پس از ساخت یک نمونه اولیه، این شرکت به ساخت یک نسخه جدا علاقه‌مند شد و استودیو شروع به کار بر روی Apex Legends کرد.

علوی گفت:

“ما از تعطیلات برگشتیم و در مورد این ایده صحبت کردیم و آن‌ها به ما گفتند که باید تغییر رویه بدهیم. ما به معنای واقعی کلمه Titanfall 3 را خودمان کنسل کردیم زیرا فهمیدیم که می‌توانیم یک نسخه بهتر Titanfall 2 را بسازیم یا می‌توانیم این ایده را به یک بازی شگفت‌انگیز و منحصربه‌فرد تبدیل کنیم.

تصمیم Respawn در نهایت منجر به ظهور یکی از محبوب‌ترین بازی‌های بتل رویال موجود شد. Apex Legends از زمانی که برای اولین بار در سال 2019 عرضه شد، یکی از پایه‌های اصلی این ژانر بوده است. با این حال طرفداران Titanfall همچنان خواستار ساخت نسخه سوم این مجموعه هستند اما Respawn بین کار بر روی بازی شوتر اول شخص جدید جنگ ستارگان که ظاهراً از Dark Forces الهام گرفته شده است، نظارت بر یک بازی جنگ ستارگان دیگر در EA و توسعه مستمر Apex Legends، فرصتی برای ساخت Titanfall 3 ندارد.

وینس زامپلا، بنیان‌گذار Respawn، مخالف ایده ساخت Titanfall 3 نیست؛ اما قبل از اینکه Respawn بتواند به آن متعهد شود، باید مطمئن باشد که نتیجه نهایی بتواند انتظارات هواداران را برآورده کند. زامپلا به نشریه Barron’s گفت:

“تایتان فال یک فرنچایز بسیار دوست داشتنی برای طرفداران و همچنین برای ما است. اگر زمان مناسب و ایده درستی پشت آن نباشد، ساختنش منطقی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید