اخبار تکنولوژی

10 فیلم برتر تاریخ سینمای جهان از نگاه ChatGPT

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
1 دیدگاه

کافی است فقط نظرش را جویا شوید؛ چت جی پی تی جواب شما را می‌دهد.

ChatGPT یک مدل ربات چت است که توسط OpenAI توسعه یافته است و می‌تواند متنی شبیه انسان را در پاسخ به درخواست‌ها ایجاد کند. این ربات بر روی مجموعه داده عظیمی از متن از اینترنت آموزش داده شده است و قادر به درک و پاسخگویی به طیف گسترده ای از موضوعات و سوالات است. می توان از چت جی پی تی برای کارهای مختلف پردازش زبان طبیعی مانند ترجمه زبان، خلاصه‌سازی متن، پرسش و پاسخ و برنامه‌نویسی استفاده کرد.

حالا ما از این ربات چت سوالی پرسیده‌ایم مبنی‌بر این‌که ده فیلم برتر تاریخ سینمای جهان کدام‌ها هستند؟ چت جی پی تی جواب جالبی به ما داد که اشتراک‌گذاری این لیست خالی از لطف نیست.

لیست ده فیلم برتر تاریخ سینمای جهان از نگاه ChatGPT بدین ترتیب است:

1 – پدرخوانده 1؛ کارگردان: فرانسیس فورد کاپولا

2 – رستگاری در شاوشنگ؛ کارگردان: فرانک دارابونت

3 – پدرخوانده 2؛ کارگردان: فرانسیس فورد کاپولا

4 – بتمن (شوالیه تاریکی)؛ کارگردان: کریستوفر نولان

5 – فهرست شیندلر؛ کارگردان: استیون اسپیلبرگ

6 – 12 مرد خشمگین؛ کارگردان: سیدنی لومت

7 – ارباب حلقه‌ها (بازگشت پادشاه)؛ کارگردان: پیتر جکسون

8 – داستان‌های عامه پسند؛ کارگردان: کوئنتین تارانتینو

9 – دوستان خوب؛ کارگردان: مارتین اسکورسیزی

10 – ماتریکس؛ کارگردان: لانا واچوفسکی، لی لی واچوفسکی

تقریبا می‌توان گفت فیلم‌هایی که چت جی پی تی به ما معرفی کرد، همان‌هایی هستند که یک دوست یا یک آشنا به شما معرفی می‌کند. دقت این ربات در پردازش جواب‌هایی که به کاربر می‌دهد، فوق‌العاده است و می‌شود به آینده‌ی این چت بات، امید زیادی داشت. جالب است بدانید که ابزار یادگیری ماشین به وضوح بیان می کند که هیچ نظر شخصی‌ای ندارد. چت ربات‌های هوش مصنوعی فعلی (از ChatGPT گرفته تا الکسای آمازون) بیشتر به عنوان توسعه‌ای در جستجوی Google عمل می‌کنند. با این حال، هنوز هم دیدن پاسخ ChatGPT جالب است. اولا، بسیار خوب نوشته شده است و حاوی فیلم هایی است که به طور مرتب در لیست های مختلف فیلم قرار می گیرند. نکته جالب این است که چرا ChatGPT این فیلم ها را به این ترتیب انتخاب کرد. چت GPT چگونه فیلم «تحسین‌شده منتقدان» را ارزیابی کرد؟ این به قدرت هوش مصنوعی در تجزیه و تحلیل داده‌ی بارگذاری شده روی اینترنت برمی‌گردد و چت جی پی تی در این زمینه عالی عمل می‌کند.

نظر شما در مورد پاسخ‌های ChatGPT چیست؟ آیا با نظرات این ربات چت در مورد بهترین فیلم‌های تاریخ سینما موافق هستید؟ در بخش کامنت‌ها نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

  1. مهدی گفت:

    بسیار عالی