اخبار سینما

برنامه ها و سریال های محرم 1402 در شبکه های مختلف تلویزیون

برنامه های تلویزیون برای محرم ۱۴۰۲
نویسنده : سارا محمدی۲۶ تیر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

با فرارسیدن ایام محرم محتوای برنامه ها و سریال های تلویزیونی نیز حال و هوای دیگری به خود می گیرند، برای محرم 1402 نیز شبکه های مختلف تلویزیون ویژه برنامه هایی را تدارک دیده اند. در این نوشته به معرفی برنامه ها و سریال هایی که قرار است در ایام محرم 1402 از تلویزیون پخش شوند می پردازیم.

سریال های محرم 1402

سریال عشق کوفی

زمان پخش: پنجشنبه و جمعه هر هفته ساعت 20:30 از شبکه 3

یکی از سریال های جدید محرم امسال سریال عشق کوفی با بازی لعیا زنگنه، سعید شریف، شبنم قربانی، نادر فلاح، حسین سلیمانی، سوگل طهماسبی، سید جواد هاشمی و ثریا قاسمی می باشد. داستان این سریال 15 قسمتی به کارگردانی حسن آخوند پور ماجرایی عاشقانه در سال 61 هجری قمری را روایت می کند.

فصل دوم سریال همه گیری

زمان پخش: شنبه تا چهارشنبه ساعت 20:30 از شبکه 3

فصل اول سریال همه گیری با نام موج اول به کارگردانی محمد صادق بکتاشیان از تلویزیون پخش شده و قرار است فصل دوم آن در ایام محرم به نمایش درآید و ادامه فصل اول را روایت کند. محسن قصابیان، کوروش سلیمانی، نیلوفر کوخانی، نیما شاهرخ‌ شاهی، مهدی صبایی و آتش تقی‌ پور از بازیگران اصلی این سریال هستند. این سریال 29 قسمت است و در مورد بیماری کرونا است.

سریال مرضیه

زمان پخش: هر شب ساعت 20:30 از شبکه نسیم

مرضیه نیز در لیست سریال های محرمی امسال قرار دارد. زنده یاد ماه چهره خلیلی یکی ازبازیگران اصلی سریال مرضیه است و در کنار او بازیگران دیگری همچون گوهر خیراندیش، داریوش ارجمند، پژمان بازغی و آتیلا پسیانی نیز ایفای نقش کرده اند. داستان سریال مرضیه به کارگردانی فلورا سام در مورد یک اختلاس بزرگ است.

پریدخت، سفر سبز، شب دهم و یه تیکه زمین از دیگر سریال هایی است که در محرم 1402 پخش میشود.

برنامه های تلویزیون در محرم 1402

فصل چهارم حسینیه معلی

زمان پخش: هر شب ساعت 22:30 از شبکه 3

یکی از پرطرفدار تلویزیون در محرم برنامه حسینه معلی می باشد که قرار است فصل چهارم آن امسال مهمان خانه ها باشد. حسینیه معلی با اجرای نجم‌ الدین شریعتی و با حضور مداحان معروف کشور مانند سید مجید بنی‌ فاطمه، میثم مطیعی، مهدی رسولی و رضا هلالی از ویژه برنامه های دهه اول محرم امسال است.

ویژه برنامه از سرگذشت

زمان پخش: هر شب ساعت 21:30 از شبکه نسیم

برنامه گفتگو محور ازسرگذشت با اجرای علی‌ اکبر قلیچ 25 قصه در مورد دوراهی های مهمی که در زندگی مردم معمولی جامعه رخ داده را بررسی می کند، دوراهی هایی که برای آن ها بسیار سرنوشت ساز و تعیین کننده بوده است. در هر شب یک قصه توسط یکی از آدم های عادی جامعه روایت می شود و در شب بعدی یکی از چهره های شناخته شده روی صندلی مهمان قرار می گیرد و در مورد تصمیمات شجاعانه ای که در لحظات حساس زندگی گرفته شده صحبت می کند.

دیگر برنامه های تلویزیون برای محرم 1402

ویژه برنامه کلمه

زمان پخش: هر شب ساعت 20 از شبکه یک

“کلمه” با اجرای وحید یامین پور مباحث مربوط به قیام عاشورا توسط کارشناسان این حوزه مورد بررسی و بحث قرار می گیرد.

فصل نهم با حسین حرف بزن

زمان پخش: هر شب ساعت 20 از شبکه نسیم

نهمین فصل از برنامه با حسین حرف بزن به تهیه کنندگی بهراد رحمانی و محمد حسین تقوایی قرار است فرم جدیدی داشته باشد. در این برنامه صحبت های بی تکلف مردم عادی با امام حسین (ع) نمایش داده می شود.

تکیه

زمان پخش: هر شب ساعت 23 از شبکه افق

تکیه یکی دیگر از برنامه های زنده تلویزیون برای محرم 1402 است، در این برنامه مداحان مختلف با اجرای سید علیرضا قوامی و کارشناسی حجت الاسلام محمد مهدی طباخیان حضور دارند.

روضه خانگی

زمان پخش: هر روز ساعت 17:50 از شبکه یک

در این برنامه مستند گونه، روضه های خانگی معرفی می شوند.

نسیم آوا

زمان پخش: هر شب ساعت 23 از شبکه نسیم

در این برنامه آواهای عاشورایی و حسینی پخش میشود. تهیه کننده و مجری نسیم آوا محمدرضا محبی می باشد.

قاب عاشقی

زمان پخش: هر شب ساعت 18: 30 از شبکه نسیم

در هر قسمت از این برنامه یکی از فیلم های ساخته شده با موضوع عاشورا و قیام امام حسین (ع) با حضور عوامل آنن مورد بررسی قرار می گیرد. مسعود نجفی تهیه کننده این برنامه است.

ویژه برنامه با کربلا

زمان پخش: هر شب ساعت 23 از شبکه آموزش

باکربلا برنامه ای 50 قسمتی با موضوع آموزش آداب زیارت کربلا و اربعین می باشد.

ناگهان حسین (ع)

زمان پخش: هر شب ساعت 21 از شبکه 2

در این برنامه 10 قسمتی نمایش نامه خوانی با موضوع محرم توسط میرطاهر مظلومی، بهاره نوحیان و حامد عزیزی اجرا می شود. این برنامه دارای بخش دیگری است که در آن وقایع محرم به صورت نمایشی بازسازی شده است.

چاووش

زمان پخش: هر شب 22:30 از شبکه چهار

چاووش یک برنامه ترکیبی 11 قسمتی است که در ایام محرم به صورت زنده پخش می شود و در آن بخش های متنوعی همچون مقتل خوانی، سوگواری محرم در جهان و گونه شناسی هنری عاشورا وجود دارد.

فصل سوم برنامه علامت

زمان پخش: هر شب ساعت 22:30 از شبکه دو

چهارمین فصل از برنامه علامت در 8 قسمت به بررسی نقش بانوان در حماسه حسینی می پردازد.

سری ششم نشان ارادت

زمان پخش: دهه سوم محرم

در این برنامه با قشرهای متفاوتی از جامعه از چهره های مردمی گرفته تا قهرمانان محجبه دختر، خیرین و پیرغلامان، موکب داران و … گفتگو می شود.

سدره

زمان پخش: هر شب ساعت 24 از شبکه 5

یکی از برنامه های تلویزیون ویژه محرم 1402 برنامه سدره است که به صورت مستقیم از کربلای معلی پخش می شود. در این برنامه در مورد اصحاب امام حسین (ع) و زیارت اربعین صحبت می شود.

سری چهارم نسل قاسم

زمان پخش: از ششم تا هفدهم محرم هر شب ساعت 21 از شبکه امید

این برنامه زنده با حضور مداحان جوان کشور از جمله محمد حسین حدادیان و محسن عراقی یکی دیگر از برنامه های ویژه محرم است.

سر سفره خدا، ویژه برنامه محرم برای کودکان

زمان پخش: از 27 تیر تا 9 مرداد از شبکه کودک

این برنامه هیئت های کودکان و نوجوانان را نمایش می دهد همچنین دارای بخشی به نام نقالی با اجرای حامد مدرس و بازیگری احسان مهدی می باشد.

یا کاشف الکرب

زمان پخش: ساعت 23:15 از شبکه قرآن و معارف سیما

در این برنامه زنده که از کربلای معلی پخش میشود در مورد افراد بی تفاوت در ماجرای کربلا صحبت می شود. در برنامه یا کاشف الکرب کارشناسانی همچون حجت اسلام محمد هادی هدایت و سید حسین مومنی حضور دارند.

دیدگاهتان را بنویسید