اخبار تکنولوژی

تغییر نام احتمالی توییت به پست در پلتفرم X

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۰۸ مرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

ایلان ماسک، مالک جدید توییتر، اخیرا اقداماتی را برای حذف نشانه‌های برند قبلی این شبکه اجتماعی انجام داده است. طبق گزارش‌ها، دکمه مهم Tweet به صورت موقت به Post تغییر پیدا کرده است.

گرچه این دکمه در حال حاضر دوباره Tweet نام دارد، اما انتظار می‌رود بزودی به طور کامل نامش به Post تغییر کند. واژه Tweet برای مدت‌ها به عنوان یکی از نمادهای توییتر شناخته می‌شد و حتی به عنوان یک فعل نیز استفاده می‌گردید.

به نظر می‌رسد ماسک قصد دارد یادگارهای برند سابق توییتر را پاک کند و نشانه‌های جدیدی برای این شبکه اجتماعی انتخاب نماید. تغییر نام توییت به پست نخستین گام در این مسیر به شمار می‌رود.

توییت‌ها در ابتدا قرار بود کوتاه و مفید باشند اما به مرور زمان طولانی‌تر شدند. ابتدا حداکثر طول توییت‌ها 140 نویسه بود که بعدا به 280 نویسه افزایش یافت.

اما اکنون با افزایش اشتراک‌های حق اشتراکی مانند توییتر بلو، امکان نوشتن توییت‌های طولانی‌تر فراهم شده است. همچنین رشته‌توییت‌ها نیز رواج یافته‌اند. بنابراین دیگر کمتر کسی به دنبال نوشتن توییت‌های کوتاه است.

با توجه به تمرکز ایلان ماسک بر میزبانی انواع محتواها در توییتر، به نظر می‌رسد تغییر نام توییت به پست بخشی از برنامه او برای تبدیل توییتر به یک پلتفرم چندرسانه‌ای و همه‌منظوره باشد؛ پلتفرمی که دیگر الزاما محدود به پست‌های کوتاه متنی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید