اخبار بازی

استریمر‌ها به سیاست‌های تقسیم درآمد عجیب توییچ واکنش نشان دادند

توییچ
نویسنده : دانیال نوروزی۰۱ تیر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

شبکه پخش استریم توییچ یک برنامه جدید Partner Plus را با تقسیم درآمد بالاتر معرفی کرده است، اما معیارهای صلاحیت به نحوی است که اکثر استریمرها قادر به استفاده از آن نخواهند بود.

طرح Partner Plus یک مزیت قابل‌توجه برای افرادی محسوب می‌شود که در حال حاضر عضو طرح شراکتی توییچ هستند. این طرح تقسیم درآمد 70 درصدی خرید عضویت که بسیاری از استریمرها برای مدت طولانی درخواست می‌کردند را ارائه می‌کند.

اما واکنش استریمرها به این خبر عمدتاً منفی بوده است. شرکا یا همان پارتنرها، برترین استریمرهای توییچ هستند. برای واجد شرایط بودن، استریمرها باید به حد نساب مشخصی از ساعات پخش زنده منظم و میانگین ۷۵ بیننده برسند. افراد عضو این طرح چندین مزیت مهم دریافت می‌کنند که شامل جمله  کسب درآمد بیشتر از عضویت‌های سطح بالاتر، اسلات‌های شکلک بیشتر و افزایش احتمال تماس شرکت‌ها برای حمایت مالی و اسپانسری می‌شود.

طرح پارتنر پلاس از اول اکتبر (9 مهر) راه‌اندازی می‌شود و استریمرهایی که بتوانند حداقل ماهیانه 350 عضویت پولی ثابت به مدت سه ماه متوالی داشته باشند، واجد شرایط تقسیم درآمد 30/70 خواهند بود. در مرحله بعد این افراد باید برای طرح 12 ماهه با تقسیم درآمد بالاتر ثبت‌نام کنند، حتی اگر تعداد عضویت‌های آن‌ها کم‌تر از حد نصاب بشود.

توییچ

با این حال، ماندن در طرح پارتنر پلاس، نیاز به اشتراک‌های پولی مکرر است. این بدان معناست که اشتراک‌های هدیه و اشتراک‌های یکباره از طریق توییچ پرایم به‌حساب نمی‌آیند.

یکی از استریمرهای توییچ با نام Meg Mage در حساب توییتر خود اشاره کرد که این یک سوء برداشت از سوی توییچ در مورد نحوه عملکرد جامعه کاربران شبکه پخش زنده است. او گفت:

چگونه می‌توانم سه ماه را صرف تشویق بینندگان خود کنم تا از اشتراک‌های هدیه یا توییچ پرایم استفاده نکنند؟ این غیرممکن و عجیب به نظر می‌رسد.

استیون اسپون، مدافع افراد ناتوان و کم‌توان، اعلام کرد این طرح «شروع خوبی» است، اما «برای برخی از استریمرهای ناتوان با بیماری/درد مزمن که ممکن است در حفظ ۳۵۰ عضویت منحصربه‌فرد برای سه ماه مشکل داشته باشند، دشوار خواهد بود. موارد استثنا نیز باید در نظر گرفته شوند.»

علاوه بر این، حذف اشتراک‌های هدیه از واجد شرایط بودن، هدف زیربنای هدیه را کاملاً از بین می‌برد. همان‌طور که Toph، یکی از استریمرها، اشاره می‌کند:

چرا اشتراک‌های هدیه را در توییچ معرفی کردید، در حالی که آنها را در مواردی مانند این طرح حساب نمی‌کنید؟ توییچ بدون در نظر گرفتن این مسئله، همان مبلغ را دریافت می‌کند.

در کنار تمام این مشکلات، محدودیت دیگری نیز وجود دارد. تقسیم درآمد فقط برای 12 ماه تا سقف 100 هزار دلار آمریکا اعمال می‌شود؛ بنابراین حتی اگر تعداد اشتراک‌ها کمتر از آستانه 350 نفر باشد، استریمرها باید این میزان را برای یک سال بعد حفظ کنند.

توییچ

بسیاری از استریمرهای برتر در حال حاضر قراردادهای تقسیم درآمد مشخصی با توییچ دارند که به بیش از 100 هزار دلار می‌رسد. با این حال، این مزیت جدید برای اکثر استریمرهای کوچک‌تر که قادر به برآورده کردن شرایط لازم نیستند، اعمال نمی‌شود. پس طرح پارتنر پلاس برای چه کسانی است؟ شاید شبکه پخش توییچ در حال آزمون و خطا است تا ببیند تقسیم درآمد جدید چقدر می‌تواند امکان‌پذیر باشد و همچنین به شرکای خود هدف جدیدی برای تلاش برای تلاش و رشد بیشتر بدهد.

همان‌طور که Jambo، سخنگو و سفیر توییچ، در توییتر گفت:

سفیرها بخشی از گفتگوهایی بودند که منجر به این طرح شد، و با وجود اینکه کامل نیست، شروعی برای چیزی است که امیدوارم مسیری باشد تا پلتفرم را به سمت بهتر شدن تغییر دهد و من امیدوارم این به توییچ (و مدیران آن) نشان دهد که 70/30 برای همه بهتر است.

قبل از راه‌اندازی طرح پارتنر پلاس در ماه اکتبر، استریمرهایی که معیارهای صلاحیت را در ماه‌های ژوئیه، آگوست و سپتامبر برآورده می‌کنند، در لیست افراد واجد شرایط ثبت‌نام خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید