اخبار تکنولوژی

استفاده از موتور تصویر سامسونگ در هواوی Mate 60 Pro

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۲ آبان ۱۴۰۲
0 دیدگاه

پس از تحریم‌های امریکا علیه خود، هواوی تلاش کرده تا زنجیره تامین قطعات را بومی‌سازی و اتکا به چین را افزایش دهد. بررسی قطعات داخلی میت 60 پرو نشان می‌دهد حدود 47 درصد قطعات آن از چین تامین شده است که 18 درصد بیشتر از مدل قبلی است. سهم قطعات ژاپنی هم کاهش یافته ولی سهم کره‌ای‌ها رشد کرده است.

هواوی از حسگر تصویر سامسونگ در این گوشی استفاده کرده تا تامین‌کننده اصلی خود یعنی سونی را جایگزین کند. پس از تحریم‌ها، چین توانست در فناوری‌هایی مانند نیمه‌رساناها پیشرفت‌های سریعی داشته باشد و ظرفیت تولید نانومتری 7 را کسب کند تا اتکای هواوی را به خود افزایش دهد.

براساس تخمین مدیرعامل شرکت Fomalhaut، هزینه کل قطعات هواوی میت 60 پرو حدود 422 دلار برآورد شده است. درصد بیشتری از این قطعات از چین (47 درصد) تامین می‌شوند. این افزایش بیشتر به خاطر تغییر تامین‌کننده قطعاتی چون نمایشگر است. هواوی برای میت 60 پرو از نمایشگر BOE به جای LG کره استفاده کرده است.

با ورود بازارگستر BOE، سهم بازار نمایشگرها که تاکنون در اختیار ال جی و سامسونگ بود در حال تغییر است. اگرچه BOE هنوز از لحاظ ظرفیت تولید عقب‌تر است. مدیرعامل Fomalhaut ابراز نگرانی کرد که BOE آیا می‌تواند میزان مورد نیاز هواوی را تامین کند یا خیر.

سایر قطعات مانند پنل لمسی نیز از تامین‌کنندگان چینی خریداری شده است و ارزش قطعات داخلی ساخت چین برای این گوشی 98 دلار افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید