اخبار بازی

از هر ۱۰ گیمر زن، یک نفر پس از آزار و اذیت‌ کلامی حین استریم یا بازی آنلاین «احساس خودکشی» می‌کند!

گیمر زن
نویسنده : دانیال نوروزی۰۸ خرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

طی تحقیقات گسترده‌ای که مجموعه Sky Broadband روی ۴۰۰۰ گیمر زن انجام داده، مشخص شده که از هر ۱۰ نفر، یک نفرشان پس از آزار و اذیت‌های کلامی یا سو استفاده طی استریم یا بازی‌ آنلاین، احساس خودکشی را تجربه می‌کند.

آزار و اذیت‌های اینترنتی فقط محدود به شبکه‌های اجتماعی نمی‌شود و این قضیه در مورد ویدیو گیم‌های آنلاین یا استریم بازی‌ها هم صدق می‌کند که البته بیشترین میزان آزار و اذیت‌ها معطوف به زنان می‌شود. طبق گزارش و تحقیقات مفصلی که مجموعه Sky Broadband روی بیش از ۴۰۰۰ گیمر زن انجام داده، این نتیجه حاصل شده که از هر ۱۰ نفر این گیمرهای زن، یک نفرشان به مرز فروپاشی روانی و حتی فکر خودکشی رسیده است. ۴۹ درصد این افراد تجربه آزار و اذیت حین بازی آنلاین یا استریم را داشته‌اند و این مقدار در بین زنان ۱۸ تا ۲۴ ساله به ۷۵ درصد می‌رسد.

در این گزارش آمده که ۸۰ درصد از افرادی که تحت تاثیر سو استفاده آنلاین قرار گرفته‌اند، تایید کردند که پیام‌ها و نظراتی با ماهیت جنسی دریافت می‌کنند و ۳۵ درصد دیگر هم با تهدیدات خشونت‌آمیز مواجه شده‌اند.

گیمر زن

نتایج این گزارش نشان می‌دهد که از هر چهار زن، یک نفر یا به عبارتی ۲۵ درصد از آن‌ها اعتراف کرده‌اند که پس از آزار و اذیت‌های ممتد دچار افسردگی شده‌اند. ۲۷ درصد آنها نگران این هستند که تهدیدات آنلاین به حملاتی در زندگی واقعی تبدیل شود و ۴۰ درصد هم شخصا تهدید شده‌اند. ۲۵ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که تخلفات و تهدیدات را گزارش نمی‌کنند و ۳۱ درصد از گیمرهای زن می‌گویند که در مورد جنسیت خود به صورت آنلاین دروغ گفته‌اند تا نامحسوس باقی بمانند و از تهدیدات و آزار و اذیت‌هایی که علیه زنان می‌شود، مصون باشند.

جاسمین اسکی، مدیر عامل Guild Esports در مصاحبه‌ای با اسکای نیوز ذکر کرده که اگر همچنین اتفاقاتی در زمین فوتبال رخ دهد، داور سوت می‌زند و شخص خاطی را اخراج می‌کند. ما نمی‌توانیم به تماشای این اعداد ادامه دهیم و ببینیم زنان چنین تجربه‌های تلخی را پشت سر می‌گذارند.

حجم سواستفاده‌های آنلاین، تهدیدات و آزار و اذیت‌های جنسیتی یا نژادی در فضای اینترنت سراسر دنیا بسیار بالا است و این مقوله به خصوص در مورد زنان شدیدتر و حساس‌تر شده است. باید دید حداقل در مورد فضای ویدیو گیم‌های آنلاین یا استریمینگ چه کارهایی در راستای کاهش این مقوله مهم و حتی ترسناک انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید