اخبار تکنولوژی

انتشار هفتگی به‌روزرسانی‌های امنیتی برای گوگل کروم

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۸ مرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

گوگل اعلام کرد به منظور ارتقای امنیت مرورگر کروم، سرعت انتشار به‌روزرسانی‌های امنیتی این مرورگر را افزایش خواهد داد. براین‌اساس، به‌روزرسانی‌های امنیتی برای کاربران نسخه پایدار کروم از این پس به صورت هفتگی منتشر خواهند شد. پیش از این، به‌روزرسانی‌های امنیتی کروم هر چهار هفته یک بار منتشر می‌شدند. هدف از این اقدام جدید کاهش فاصله زمانی میان رفع مشکلات امنیتی در نسخه‌های بتا و دریافت به‌روزرسانی مربوطه توسط کاربران نسخه پایدار است. گوگل می‌گوید این کار باعث می‌شود هکرها کمتر بتوانند از مشکلات امنیتی سواستفاده کنند.

گوگل تاکید کرده است که این تغییر تاثیر چندانی بر تجربه کلی کاربران نخواهد گذاشت. پیش از این، فاصله‌ی انتشار به‌روزرسانی‌های امنیتی حدود 35 روز بود که بعداً به 15 روز کاهش یافت. حال با این تغییر جدید، فاصله‌ی انتشار این به‌روزرسانی‌ها به طور میانگین هر 7 روز خواهد بود.

غول جست‌وجوی دنیای فناوری علاوه‌بر افزایش سرعت انتشار به‌روزرسانی‌های امنیتی کروم، تغییرات جزئی نیز در بخش نوتیفیکیشن این به‌روزرسانی‌ها اعمال خواهد کرد. به این ترتیب، نوتیفیکیشن به‌روزرسانی‌ها دیگر صرفاً عبارت “Update” را نشان نمی‌دهد و می‌تواند شامل جملاتی مانند Relaunch to update یا New Chrome updateباشد تا توضیح بیشتری ارائه کند.

در مقابل، اپل نیز با معرفی به‌روزرسانی‌های امنیتی سریع، امکان دریافت سریع‌تر به‌روزرسانی‌های امنیتی و مستقل از به‌روزرسانی‌های بزرگ سیستم‌عامل را برای کاربران فراهم کرده است تا امنیت آن‌ها را بالا ببرد. بنابراین، هر دو شرکت با رویکردهای متفاوتی در تلاش‌اند تا امنیت کاربران خود را افزایش دهند.

حالا، امنیت مهم‌ترین کلیدواژه‌ی غول‌های دنیای فناوری است و برای افزایش آن از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

نظر شما در مورد این موضوع چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید