اخبار تکنولوژی

باگ عجیب iOS، عکس‌های پاک شده شما را برمی‌گرداند!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 دیدگاه

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در Reddit، به نظر می‌رسد آپدیت iOS 17.5 اپل با یک باگ بحرانی در برنامه Photos همراه بوده است که باعث ظاهر شدن مجدد عکس‌هایی می‌شود که کاربران آیفون سال‌ها پیش آن‌ها را حذف کرده بودند.

کاربران گزارش کرده‌اند که پس از نصب iOS 17.5 که روز دوشنبه منتشر شد، تعدادی عکس قدیمی که آن‌ها را سال‌ها پیش برای همیشه حذف کرده بودند، به عنوان آخرین تصاویر در برنامه Photos ظاهر شده است. برخی از این تصاویر مربوط به سال 2010 و حتی قدیمی‌تر هستند.

کاربران خسارت دیده گفته‌اند که این تصاویر قدیمی که آن‌ها را سال‌ها پیش حذف کرده بودند، به صورت عجیب و ناخواسته دوباره در برنامه Photos آن‌ها ظاهر شده است. این موضوع نگرانی‌هایی را در مورد حفظ حریم خصوصی و حفظ داده‌های کاربران ایجاد کرده است.

هرچند برنامه Photos دارای ویژگی «اخیرا حذف شده» است که تصاویر حذف شده را تا 30 روز نگه می‌دارد، اما شرایط مشکل گزارش شده کاملا متفاوت است و مربوط به تصاویری می‌شود که ماه‌ها و حتی سال‌ها پیش حذف شده بودند.

اپل هنوز در مورد این مشکل اظهارنظری نکرده است. برخی کاربران حدس می‌زنند که iOS 17.5 ممکن است تغییراتی در برنامه Photos ایجاد کرده باشد که این برنامه را ملزم به فهرست‌بندی مجدد کتابخانه تصاویر می‌کند، اما این امر نباید منجر به نمایش دوباره تصاویر حذف شده قدیمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید