اخبار تکنولوژی

تحولی عظیم در نسخه اندرویدی واتس‌اپ!

تحولی عظیم در نسخه اندرویدی واتس‌اپ!
نویسنده : عضو تحریریه۲۲ فروردین ۱۴۰۲
0 دیدگاه

توسعه‌دهندگان واتس‌اپ سال‌ها است که پیشنهادی را برای ارتقا برنامه خود از طرف گوگل دریافت کرده‌اند و آن هم افزودن یک نوار ناوبری در پایین صفحه اصلی به نسخه اندروید این پیامرسان و بروزرسانی رابط کاربری آن است.

این طرح درحالی برای واتس‌اپ در دست اجرا قرار گرفته‌است که از زمان ارائه آن از سوی گوگل از سال‌ها پیش، بسیاری از اپلیکیشن‌های اندرویدی آن را پیاده‌سازی کرده‌اند؛ گفتنی است که تا به امروز واتساپ از نوار بالایی استفاده می‌کرده‌است.

اگرچه استفاده از نوار بالایی چندان کار دشواری نیست اما قطعا به راحتی نوار پایینی نیست؛ اما تغییرناپذیری واتس‌اپ همیشگی نخواهد بود و به زودی تحولی بزرگ در این اپلیکیشن پیام‌رسان محبوب رخ خواهد داد، چراکه نوار پایینی آن در دست آزمایش است و آخرین نسخه بتا واتس اپ برای اندروید (نسخه 2.23.8.4) دارای یک نوار ناوبری پایینی است که برخلاف تب های نصب شده در بالا در نسخه فعلی است.

همان‌طور که در تصویر فوق نمایان است، این نوار ناوبری پایین دارای چهار بخش است که عبارتند از چت، انجمن، وضعیت و تماس، که شبیه به طرح برنامه iOS واتس اپ است. آخرین تغییر طراحی نه تنها پیمایش برنامه را بسیار آسان تر می کند، بلکه طراحی برنامه را با فلسفه طراحی گوگل و همچنین ظاهر واتس اپ در iOS مطابقت می دهد.

تغییرات در دست توسعه است و پس از تکمیل آن نوبت به آزمایش‌کنندگان بتا می‌رسد و پس از آن در صورت عدم بروز مشکلی این برنامه در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. با این حال، در حال حاضر هیچ اطلاعات دقیقی در مورد اینکه واتس اپ چه زمانی نوار ناوبری پایینی را در نسخه اصلی برنامه ارائه می دهد، وجود ندارد. با توجه به جدول زمانی عرضه ویژگی های واتس‌اپ، می توانید انتظار داشته باشید که واتس اپ نوار ناوبری پایینی را در نسخه اصلی در چند ماه آینده ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید