اخبار تکنولوژی

واتس‌اپ به تماس‌های گروهی 32 نفره مجهز می‌شود!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۷ مرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

طبق گزارشات اخیر، واتس‌اپ در جدیدترین نسخه بتای اندروید خود، قابلیت جدیدی را اضافه کرده است که امکان برقراری تماس صوتی گروهی تا 32 نفر را فراهم می‌کند. به نقل از WABetaInfo، کاربرانی که نسخه بتا 2.23.16.19 را نصب کنند، ممکن است با آیکون موج‌ مانند جدیدی در گروه‌ها مواجه شوند که البته فعال‌سازی آن نیازمند پشتیبانی گروه نیز هست.

با ضربه زدن روی این آیکون، صفحه ویس‌ چت باز می‌شود و حداکثر 32 نفر می‌توانند در گفتگوی صوتی شرکت کنند. در مقایسه با قابلیت قدیمی تماس گروهی واتس‌اپ، استفاده از این ویژگی جدید باعث نمی‌شود گوشی تمام اعضای گروه به صدا درآید. انتظار می‌رود این قابلیت به‌زودی برای تمام کاربران واتس‌اپ در دسترس قرار گیرد.

در صورتی که همه اعضای تماس صوتی گروهی جدید واتس‌اپ آن را ترک کنند، تماس همچنان برقرار می‌ماند اما پس از یک ساعت به طور خودکار قطع می‌شود. همچنین این تماس‌های گروهی نیز مانند سایر قابلیت‌های واتس‌اپ، به طور پیش‌فرض با رمزنگاری سرتاسری محافظت می‌شوند.

پیش از این نیز سرویس‌هایی مانند تلگرام و دیسکورد اقدام به ارائه تماس صوتی گروهی کرده بودند. واتس‌اپ نیز با افزودن این قابلیت، در تلاش است تا از رقبا عقب نماند و جلوی مهاجرت کاربران به سرویس‌های دیگر را بگیرد. این پیام‌رسان در حال حاضر بیش از 2 میلیارد کاربر فعال دارد.

دیدگاهتان را بنویسید