اخبار

جواب لاتاری 1402 کی میاد؟ نتایج لاتاری را از کجا ببینیم؟

جواب لاتاری کی میاد؟
نویسنده : سارا محمدی۲۷ مهر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

اگر در برنامه قرعه کشی ویزای تنوع (Diversity Visa lottery program) آمریکا شرکت کرده اید و امیدوارید که یکی از حدود 50000 نفر برنده این قرعه کشی باشید حتما اطلاع از زمان اعلام نتایج لاتاری برای شما اهمیت دارد. در این مقاله خواهیم گفت جواب لاتاری 1402 کی میاد و هر آنچه لازم است درباره چگونگی دیدن جواب لاتاری بدانید توضیح شده است.

تاریخ جواب لاتاری 1402

ثبت نام لاتاری در سال 1402 (2023) از 7 اکتبر (15 مهر 1402) آغاز شده و تا 10 نوامبر (19 آبان 1402) ادامه دارد. روز دقیقی که شرکت کنندگان می توانند نتایج لاتاری را به صورت آنلاین بررسی کنند، هر سال متفاوت است. لیست اسامی برندگان لاتاری در تاریخ 8 می 2024 (19 اردیبهشت 1403) منتشر می شود. بعد از اعلام اطلاعات دقیق خواهیم گفت که جواب لاتاری ساعت چند میاد.

جواب لاتاری را از کجا ببینیم؟

اگر اولین بار است که در لاتاری ثبت نام می کنید ممکن است ندانید جواب لاتاری به چه صورت است؟ شرکت کنندگان در قرعه کشی گرین کارت آمریکا باید نتایج شخصی خود را به صورت آنلاین بررسی کنند زیرا مقامات ایالات متحده در صورت برنده شدن یا نتیجه منفی اطلاعاتی را ارائه نمی دهند و به طور کامل از هرگونه اطلاع رسانی در کل فرآیند صرف نظر می کنند. بنابراین منتظر اعلام نتایج لاتاری از طریق ایمیل یا غیره نباشید.

برای دیدن نتایج لاتاری از سایت اصلی روی لینک زیر کلیک کنید:

نتایج لاتاری از سایت اصلی

برای دیدن جواب لاتاری بعد از وارد شدن به سایت اصلی لاتاری که آدرس آن در بالا آورده شده است لازم است شماره تایید 16 رقمی (confirmation number) که بعد از ثبت نام در اختیار شما قرار گرفت را به همراه نام و نام خانوادگی و سال تولد را وارد کنید تا وضعیت شرکت کننده را به صورت آنلاین بررسی کنید.

در صورت برنده شدن در لاتاری چه باید کرد؟

پس از برنده شدن، باید درخواست رسمی خود را به مقامات ایالات متحده ارسال کنید. اگر در قرعه کشی DV انتخاب شده اید و شرایط لازم را دارید، می توانید برای ویزای مهاجرت اقدام کنید. در صورت تایید، می توانید به ایالات متحده رفته، مقیم دائم شوید و گرین کارت دریافت کنید. برای درخواست ویزای مهاجرتی، وارد پورتال ویزای مهاجرت/تنوع شوید. فرم DS-260 درخواست ویزای مهاجرت خود را به صورت آنلاین تکمیل و ارسال کنید. پس از درخواست، ممکن است ایمیلی دریافت کنید که برای مصاحبه در سفارت یا کنسولگری ایالات متحده برنامه ریزی می کند. یاد بگیرید چگونه برای مصاحبه خود آماده شوید.

اگر در ثبت نام لاتاری برنده نشدیم چه کنیم؟

اگرچه نتایج اولیه لاتاری در 8 می منتشر می شود، اما باید به یاد داشته باشید که نتایج قرعه کشی گرین کارت را به طور منظم بررسی کنید. چرا؟ زیرا برخی از برندگان ممکن است از مهاجرت به آمریکا صرف نظر کنند همچنین برخی دیگر از برندگان ممکن است پس از مصاحبه در سفارت واجد شرایط تلقی شوند، یا بودجه لازم برای زندگی در آمریکا را نداشته باشند. بنابراین، با انصراف بعضی از برندگان، اسامی بیشتری به لیست نتایج اضافه خواهند شد و ممکن است نام شما در میان آن ها باشد.

سوالات خود در مورد لاتاری 1402 را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا به آن ها پاسخ دهیم.

نتایج لاتاری چگونه اعلام میشود

باید به یاد داشته باشید که نتایج قرعه کشی را خودتان به صورت آنلاین با استفاده از شماره تاییدیه بررسی کنید. وزارت امور خارجه برای شما نامه یا ایمیلی ارسال نخواهد کرد تا به شما اطلاع دهد که آیا انتخاب شده اید.

جواب لاتاری چه ماهی میاد؟

جواب لاتاری معمولا 6 ماه پس از پایان مهلت ثبت نام و در اردیبهشت سال بعد اعلام می شود. زمان مصاحبه تقریبا 2 سال بعد خواهد بود. به همین دلیل معمولا تاریخ لاتاری 2 سال بعد است.

جواب لاتاری را چگونه چک کنیم؟

برای دیدن جواب لاتاری باید شخصا به سایت اصلی لاتاری مراجعه کرده و به صورت آنلاین نتایج را چک کنید. نتایج ایمیل نمی شود.

برندگان لاتاری چگونه انتخاب می شوند؟

قرعه کشی لاتاری توسط یارانه انجام می شود و فقط مبتنی بر شانس است. البته اگر اعضای خانواده شما در این قرعه کشی شرکت کنند شانس شما برای دریافت گرین کارت آمریکا بیشتر می شود زیرا آن ها می توانند شما را به عنوان همراه با خود ببرند.

همچنین بخوانید: نحوه گرفتن عکس لاتاری با گوشی

دیدگاهتان را بنویسید