اخبار تکنولوژی

6 دلیل که برنامه ChatGPT iOS بهتر از وب سایت است

چرا برنامه chatgpt ios بهتر از وب سایت است
نویسنده : سارا محمدی۳۰ خرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

برنامه چت جی پی تی برای آیفون می تواند کارهای بیشتری نسبت به یک وبسایت انجام دهد و دلایل این که شما باید آن را نصب کنید، در این مقاله آورده شده است.

در نوامبر سال 2022، OpenAI برنامه چت جی پی را برای استفاده عموم منتشر کرد. برای حفظ این روند، OpenAI برنامه چت جی پی تی را در سال 2023 برای iOS عرضه کرد.

اگر کاربر آیفون هستید، به احتمال زیاد در مورد ویژگی هایی که OpenAI در این برنامه قرار داده است کنجکاو شده اید. در ادامه، هر آنچه که باید در مورد برنامه چت جی پی تی بدانید و و اینکه چرا نسبت به وبسایت برتری دارد را در اختیار شما قرار می دهیم.

1. ورودی صوتی

از زمان راه اندازی چت جی پی تی، به احتمال زیاد ورودی صوتی مورد انتظارترین ویژگی باشد و در نهایت ازطریق سیستم تشخیص گفتار منبع باز OpenAI به نام Whisper در دسترس است. در حالی که همین حالا نیز می توانید Whisper را در ویندوز برای تبدیل صدا به گفتار روشن کنید، اما اولین بار است که برای دستگاه های iOS اجرا می شود.

مزایای ورودی صوتی بی شمار است و این مزایا وقتی با مهارت های فوق العاده چت ربات های مجهز به هوش مصنوعی همراه شوند، بیشتر می شوند. شما می توانید در حین انجام کارهای دیگر با استفاده از ورودی صوتی، با چت جی پی تی مکالمه کنید.

استفاده از چت جی پی تی نسبت به تایپ متن های طولانی سریع تر و کمتر خسته کننده است و نیاز به رعایت قوانین علامت گذاری و املا را از بین می برد و بهتر از مکالمه طبیعی انسان تقلید می کند. علاوه بر این، برای افراد مبتلا به معلولیت های جسمی بسیار مفید است زیرا نیازی به استفاده از دست نیست و به همین دلیل باعث فراگیری و دسترسی برای همه می شود.

به منظور استفاده از ورودی صوتی در این برنامه، تنها کاری که باید انجام دهید ضربه زدن بر روی آیکون میکروفون در نوار پیام است و ضبط صدا بلافاصله آغاز می شود. برای توقف ضبط، روی هر نقطه از ناحیه آبی ضربه بزنید تا برنامه به طور خودکار کلمات شما را به متن تبدیل کند. سپس، برای ارسال پیام خود، روی فلش آبی ضربه بزنید.

2. دسترسی و رابط کاربری بهتر

هنگام استفاده از وبسایت چت جی پی تی، فرد باید چندین بار فرآیند باز کردن یک مرورگر، راه اندازی وبسایت و ورود به سیستم را انجام دهد تا بتواند از آن استفاده کند. برنامه چت جی پی تی برای iOS نیاز به چنین فرآیند طولانی را از بین می برد زیرا تنها با یک لمس کوچک برنامه در دسترس و قابل استفاده است؛ درست مانند هر برنامه دیگری.

جدا از بهبود مورد نیاز در زمینه دسترسی، این برنامه همچنین یک رابط کاربری مفید و یک طرح تمیز را ارائه می دهد که باعث می شود تجربه کاربر فوق العاده راحت باشد. به محض این که بر روی آیکون برنامه ضربه بزنید، صفحه اولی که باز می شود خود چت جی پی تی است. نیازی به مرور در زبانه یا صفحه های دیگر وجود ندارد و همه ویژگی ها به راحتی در معرض دید کاربر قرار دارند.

به دلیل طراحی ساده، افراد از تمام گروه های سنی می توانند به راحتی و بدون نیاز به آموزش و تمرین زیاد، از این برنامه استفاده کنند.

3. زبان مورد نظر خود را برای گفتار تغییر دهید

اگر معرفی ورودی صوتی برای اینکه یک قدم جلوتر از سایرین در مسابقه هوش مصنوعی باشیم کافی نبود، این ویژگی مطمئناً بازی را به نفع شما تغییر می دهد. اکنون نه تنها می ‌توانید از گفتار برای تعامل با چت جی پی تی استفاده کنید، بلکه می ‌توانید این کار را در بیش از 35 زبان مختلف انجام دهید، که با گذشت زمان قرار است بر تعداد این زبان ها افزوده شود.

اگر زبان شما در فهرست نیست، ممکن است همچنان از طریق تشخیص خودکار پشتیبانی شود، بنابراین ممکن است بخواهید آن را امتحان کنید. می توانید از چت جی پی تی به زبان های دیگر در وب سایت نیز استفاده کنید، اما نه به صورت گفتار.

برای تغییر زبان دلخواه خود در برنامه چت جی پی تی iOS، این مراحل را دنبال کنید:

  1. روی سه نقطه افقی در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید و تنظیمات را انتخاب کنید.
  2. زبان اصلی را در زیر Speech انتخاب کنید. به طور پیش فرض روی Auto-Detect تنظیم می شود.
  3. اکنون زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید.

اکنون می توانید از چت جی پی تی به زبان مادری خود استفاده کنید یا با این برنامه یک زبان جدید یاد بگیرید. همچنین می ‌تواند به شما کمک کند بر موانع زبانی در یک مکان خارجی غلبه کنید، دسترسی کلی و تنوع فرهنگی را ارتقاء می ‌دهد و در عین حال به مخاطبان هدف بیشتری می ‌رسید. یک برد-برد برای همه، اینطور نیست؟

4. بازخورد لمسی

بازخورد لمسی ویژگی است که از لمس برای تعامل با کاربران استفاده می کند. یک برنامه یا یک دستگاه از الگوهای ارتعاش و پالس های مختلف برای بازخورد مبتنی بر لمس به کاربر استفاده می کند. این تکنولوژی دارای کاربردهای مختلفی است؛ ازجمله بازخورد لمسی تجربه بازی کردن را همه جانبه تر می کند.

برای کاربران آیفون، بازخورد لمسی عمدتاً به تعامل بهتر با برنامه و تجربه نوآورانه کمک می کند. نوتیفیکیشن ها و هشدارهای مهم نیز می ‌توانند از طریق بازخورد لمسی به جای نوتیفیکیشن های بصری ساده ارسال شوند. با این حال، اکثر کاربران لرزش های مداوم را کاملا آزاردهنده می دانند و اگر شما یکی از آنها هستید، می توانید آن را از منوی تنظیمات برنامه غیرفعال کنید.

توجه: اگر آیفون شما در حالت کم مصرف باشد، برای صرفه جویی در مصرف باتری به طور پیش فرض غیرفعال می شود.

اهمیت واقعی این قابلیت دسترسی برای افراد دارای اختلالات بینایی و شنوایی است که تنها می توانند به ورودی حسی از طریق لمس به عنوان منبع ارتباطی خود تکیه کنند. بازخورد لمسی با دادن نوتیفیکیشن های لمسی به آنها در تعامل با برنامه کمک می کند. این ویژگی ممکن است هنوز خیلی جامع نباشد، اما این قابلیت را دارد که با گذشت زمان بهبود یابد.

5. دسترسی به تاریخچه چت حتی به صورت آفلاین

در حالی که می توانید در وبسایت و برنامه OpenAI به تاریخچه چت خود دسترسی داشته باشید، مشاهده آن صرفا بدون اتصال وای فای یا سلولی در برنامه امکان پذیر است.

اگر به اینترنت وصل نیستید، به احتمال زیاد نمی توانید وبسایت را بر روی مرورگر باز کنید و وارد آن شوید. حتی اگر بعد از ورود اتصال به اینترنت را از دست بدهید و چت ربات همچنان باز باشد، تنها می توانید عناوین مکالمات گذشته را در نوار کناری مشاهده کنید. با باز کردن آن ها، پیام ها بارگذاری نمی شوند.

خوشبختانه، در برنامه چت جی پی تی، تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی نماد منو در صفحه اصلی ضربه بزنید و History را از منوی زمینه انتخاب کنید. نوار جستجو و عناوین تمام مکالمات قبلی را در صفحه نمایش خود خواهید دید. هر کسی را انتخاب کنید و کل مکالمه را تماشا کنید، چه به اینترنت متصل باشید یا نه.

برنامه چت جی پی تی همچنین تاریخچه چت شما را در سایر دستگاه های سازگار اپل مانند iPad شما همگام می کند و به شما امکان می دهد از هر کجا به آن دسترسی داشته باشید. حذف تاریخچه چت جی پی تی شما هم در وبسایت و هم در برنامه امکان پذیر است.

6. پاسخ های سریع تر

این یک واقعیت پذیرفته شده است که برنامه ها معمولاً زمان پاسخگویی بهینه را در مقایسه با همتایان وبسایت خود ارائه می دهند، و برنامه چت جی پی تی iOS نیز از این قاعده مستثنی نیست. با این حال، توجه داشته باشید که سرعت پاسخگویی هم در برنامه و هم در وبسایت کاملاً به دستگاه و اتصال اینترنت شما در یک زمان خاص بستگی دارد.

OpenAI در وبسایت خود بیان می‌ کند که کاربران دارای اشتراک ChatGPT Plus به زمان‌ های پاسخ سریع ‌تر در برنامه iOS دسترسی انحصاری دارند، بنابراین اگر این چیزی است که به دنبال آن هستید، همیشه می‌ توانید آن را ارتقا دهید.

برنامه چت جی پی تی iOS بیانیه می دهد

برنامه چت جی پی تی OpenAI تنها چندین روز پس از راه اندازی، در نمودارهای بهره وری اپ استور جایگاه اول را به خود اختصاص داد و در میان کاربران اپل به محبوبیت زیادی دست یافته است. شما می توانید این برنامه را از اپ استور بر روی آیفون یا آی پد خود دانلود کنید و مکالمات و چت های خود را در تمامی دستگاه ها همگام سازید.

با این حال، اگر یک برنامه تلفن همراه چت جی پی تی را قبل از انتشار رسمی دانلود کرده اید، بهتر است آن را حذف نصب کنید، زیرا برنامه های چت جی پی تی شخص ثالث معمولاً ایمن نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید