اخبار تکنولوژی

تبلیغات در منوی استارت ویندوز 11 اضافه شد!

نویسنده : دانیال نوروزی۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 دیدگاه

در اواخر ماه جاری، مایکروسافت آپدیت اختیاری ماه آوریل را برای نسخه‌های ۲۲H2 و ۲۳H2 سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ منتشر کرد که با خود قابلیت نمایش «اپلیکیشن‌های پیشنهادی» در منوی استارت را به ارمغان می‌آورد.

به عبارت دیگر، از این پس ممکن است به‌صورت دوره‌ای شاهد تبلیغاتی برای سایر برنامه‌ها در منوی استارت خود باشید. این آپدیت پیش‌نمایشی از به‌روزرسانی ماهانه‌ی مایکروسافت (Patch Tuesday) برای ماه مه است، بنابراین این تغییرات به‌زودی برای همگان اعمال خواهد شد.

با این حال، نمایش اپلیکیشن‌های پیشنهادی تنها تغییر بخش «پیشنهادی» در منوی استارت نیست. این به‌روزرسانی همچنین باعث می‌شود تا برنامه‌هایی که به‌طور مکرر از آن‌ها استفاده می‌کنید (و قبلاً به منوی استارت پین نشده‌اند) را در این بخش مشاهده کنید و در نتیجه، دسترسی سریع‌تری به برنامه‌های مهم داشته باشید. این یک تغییر مثبت است و قابلیتی بود که در ویندوز ۱۰ نیز وجود داشت.

به هر حال، این پیشنهادها را می‌توان با مراجعه به برنامه‌ی تنظیمات ویندوز ۱۱ غیرفعال کرد. اما، غیرفعال کردنِ پیشنهادهای برنامه بر سایر محتواهای این بخش نیز تأثیر می‌گذارد و در نتیجه، با انجام این کار، برخی از قابلیت‌ها را از دست خواهید داد.

در همین حال، این به‌روزرسانی بهبود‌هایی را نیز برای ویجت‌ها، چه در صفحه‌ی اصلی و چه در صفحه‌ی قفل، به همراه دارد. در صفحه‌ی اصلی، مایکروسافت مشکل تاری برخی از آیکون‌های ویجت‌ها در نوار وظیفه را برطرف کرده است و همچنین برای برخی از ویجت‌ها آیکون‌های انیمیشن‌دار جدیدی اضافه شده است تا ظاهری پویاتر داشته باشند. برای ویجت‌های صفحه‌ی قفل که اخیراً اضافه شده‌اند، این به‌روزرسانی باید باعث عملکرد «مطمئن‌تر»، ارائه‌ی جلوه‌های بصری جدید و تجربه‌ی شخصی‌سازی‌شده‌تری برای هر کاربر شود.

این روزها غیرمعمول است که نسخه‌های جدید ویندوز ۱۱ با مشکلات شناخته‌شده همراه باشند، اما اگر قصد نصب این به‌روزرسانی را دارید، یک مشکل بالقوه وجود دارد. طبق گزارش رسمی تغییرات، ممکن است پس از نصب این به‌روزرسانی قادر به تغییر تصویر پروفایل خود نباشید. مایکروسافت اعلام کرده است که در حال کار بر روی رفع این مشکل برای به‌روزرسانی‌های بعدی است. به احتمال زیاد، این مشکل با آپدیت ماهانه‌ی مایکروسافت در تاریخ ۱۴ اردیبهشت برطرف خواهد شد.

از آنجایی که این یک به‌روزرسانی اختیاری است، به‌طور خودکار روی رایانه‌ی شما نصب نمی‌شود، اما اگر آن را می‌خواهید، به‌سادگی می‌توانید به بخش تنظیمات و سپس بخش به‌روزرسانی ویندوز مراجعه کنید. در صورت تمایل به نصب آن، این به‌روزرسانی باید در آن بخش با یک دکمه‌ی نصب نمایش داده شود. در غیر این صورت، امکان دانلود دستی این به‌روزرسانی نیز وجود دارد.

با این حال، اگر صبر کنید، تغییرات این به‌روزرسانی (به همراه سایر موارد) در به‌روزرسانی اجباری بعدی که در روز سه‌شنبه‌ی دوم هفته‌ی دوم ماه مه (Patch Tuesday) در تاریخ ۱۴ اردیبهشت منتشر می‌شود، گنجانده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید