اخبار تکنولوژی

با این ماهواره ارتباط ماهواره‌ای به گوشی‌های می‌آید

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۷ مهر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

ماهواره BlueWalker 3 شرکت AST SpaceMobile می‌تواند بدون نیاز به سخت‌افزار خاصی، یک گوشی هوشمند معمولی را به یک گوشی ماهواره‌ای تبدیل کند که دستاورد مهمی محسوب می‌شود.

این شرکت چند ماه پیش با همکاری AT&T و با استفاده از گوشی گلکسی S22 اولترا، توانست اولین تماس ماهواره‌ای با یک گوشی عادی را انجام دهد.

در این تماس تاریخی، سیگنال از تگزاس به ماهواره BlueWalker 3 و سپس به یک گوشی در ژاپن رسید. در این تماس از یک طیف الکترومغناطیسی AT&T استفاده شد و نیازی به سخت‌افزار خاص گوشی‌ها نبود. در تئوری با هر گوشی LTE می‌توان چنین تماسی برقرار کرد.

براساس تحقیق جدیدی بر پایه مشاهدات منجمان حرفه‌ای و آماتور، ماهواره BlueWalker 3 شرکت AST SpaceMobile به اندازه هشتمین ستاره پرنور قابل رویت از زمین یعنی شعرای شامی، درخشان است.

BlueWalker به دلیل اندازه بزرگش، روشن‌ترین ماهواره در آسمان محسوب می‌شود. این ماهواره یک آرایه 64 متر مربعی است که بزرگترین ماهواره مخابراتی در مدار پایین زمین است.

اگرچه BlueWalker 3 می‌تواند گوشی‌های عادی را به ماهواره‌ای تبدیل کند، اما با توجه به آلودگی‌های نوری‌اش، شاید در مسیر توسعه نهایی‌اش با مشکلاتی از سوی منجمان روبرو شود.

دیدگاهتان را بنویسید