اخبار تکنولوژی

چت بات WormGPT ، ویژه‌ی اعمال مجرمانه از راه رسید!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۲۵ تیر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

نسخه غیر اخلاقی ChatGPT که WormGPT نامیده می‌شود برای کمک به مجرمان سایبری ساخته شده است. WormGPT در مقایسه با ChatGPT شرکت OpenAI که محدودیت‌های اخلاقی دارد، این قابلیت را دارد که به راحتی برای تولید بدافزار، حملات فیشینگ و … مورد استفاده قرار گیرد.

این چت‌بات برای اولین بار در ماه مارس عرضه شد اما در یک ماه گذشته به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد .WormGPT برخلاف دیگر چت‌بات‌ها هیچ محدودیتی برای پاسخ‌گویی به درخواست‌های مخرب ندارد.این به هکرها کمک می‌کند بدافزار تولید کنند.

شرکت SlashNext که این چت‌بات را آزمایش کرده، گفته هکرها در حال تولید ابزارهایی هستند که برای فعالیت‌های خرابکارانه قابل استفاده است.

توسعه‌دهنده WormGPT اظهار داشت که وی، برای ایجاد این چت بات، از یک نسخه قدیمی متن باز از مدل زبانی بزرگ OpenAI به نام GPT-J استفاده کرده است.
سپس، این مدل زبانی با استفاده از داده‌های مربوط به خلق بدافزار آموزش داده شد تا WormGPTبه وجود آید.

توسعه‌دهنده WormGPT ادعا می‌کند که این پروژه جایگزینی برای ChatGPT است اما به کاربران اجازه می‌دهد فعالیت‌های غیرقانونی انجام دهند و دستاوردهایشان را بفروشند. خوشبختانه دسترسی به این ربات چت آسان نیست و برای استفاده از این چت‌بات باید ماهانه 60 یورو یا سالانه 550 یورو هزینه بپردازید.

دیدگاهتان را بنویسید