اخبار بازی

کنسول دستی ایکس‌باکس ساخته نمی‌شود!

نویسنده : دانیال نوروزی۳۰ بهمن ۱۴۰۲
0 دیدگاه

طبق اعلام Phil Spencer، آن‌ها از عملکرد تیم سخت‌افزار ایکس‌باکس راضی هستند و بعید به نظر می‌رسد که کنسول دستی از این برند منتشر شود.

خانم Sarah Bond، رییس ایکس‌باکس در طول آخرین صحبت‌های خود راجع به برنامه‌های کمپانی مایکروسافت، از کنسول‌های نسل بعدی این برند حرف زد. بنا به گفته او، ایکس‌باکس برنامه‌هایی برای تعطیلات سال جاری میلادی دارد. ظاهرا یک نسخه میان نسلی از کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس و اس در دست ساخت قرار دارد، اما سوال اینجاست که کنسول دستی این برند تولید می‌شود؟

گزارشاتی مشابه در رابطه با این موضوع وجود دارد که به سال 2016 و حرف‌های Robbie Bach برمی‌گردد، جایی که مایکروسافت برنامه‌هایی برای انجام این کار داشت، اما در نهایت از انجام آن پشیمان شد و روی توسعه Xbox 360 تمرکز کرد. زمانی که در این باره از Phil Spencer سوال شد، گفت: “من یکی از طرفداران بزرگ کنسول‌های قابل حمل هستم، اما چیزی برای رونمایی وجود ندارد.”

با این حال، Spencer درمورد این محصولات صحبت‌هایی کرد: “ما به نوعی در حال یادگیری از عملکرد نینتندو با کنسول سوییچ هستیم. آن‌ها عملکرد خیره‌کننده‌ای داشتند. وقتی به Steam Deck، ROG و Legion Go نگاه می‌کنم، حس خوبی از فضاهای اینچنینی می‌گیرم.”

Spencer به عملکرد این محصولات و عدم کارایی درست آن‌ها با سیستم عامل Windows اشاره کرد، اینکه چطور یک کنترلر روی صفحه هفت یا هشت اینچی کار می‌کند. او در ادامه افزود: “این یک نقطه برای تیم پلتفرم ماست تا با کار روی سیستم عامل Windows، بتوانند تجربه بهتری ارائه کنند.” در حالی که ساخت کنسول دستی ایکس‌باکس تایید نشد، اما می‌توان گفت که مایکروسافت عرضه دستگاه‌های اینچنینی را بررسی می‌کند.

در حال حاضر، تیم سخت‌افزار ایکس‌باکس روی چیزهای دیگری تمرکز دارد. “من به کاری که تیم سخت‌افزار ما انجام می‌دهد افتخار می‌کنم. کار آن‌ها نه‌تنها برای سال جاری، بلکه برای آینده هم عالی است. ما به چیزهایی فکر می‌کنیم که به خاطر جنبه‌های یونیکش توسط گیمر خریداری شود. این به نوعی توانایی و خلاقیت تیم سخت‌افزار ما را نشان می‌دهد. من درباره این مورد بسیار هیجان‌زده هستم.”

ظاهرا اخبار زیادی در مورد آینده ایکس‌باکس وجود دارد. باید منتظر جزئیات بیشتر بمانیم.

دیدگاهتان را بنویسید