اخبار بازی

راه‌درروی Xbox برای خرید Activision!

ایکس باکس برای خرید اکتیویژن راه فرار پیدا کرد
نویسنده : آرین رحیمی۳۱ مرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

مایکروسافت در حال تغییر ساختار قرارداد پیشنهادی خرید Activision Blizzard است تا حقوق استریم آنلاین بازی‌های فعلی و آینده Activision Blizzard را به Ubisoft منتقل کند. این انتقال حق پخش استریم بازی‌ها برای راضی کردن مقامات قانون‌گذار بریتانیا طراحی شده است که نگران تاثیر قرارداد پیشنهادی 68.7 میلیارد دلاری مایکروسافت بر رقابت در حوزه بازی‌های ابری هستند.

این قرارداد بازنگری شده باعث شروع بررسی‌های نظارتی جدید در بریتانیا شده است که می‌تواند تا 18 اکتبر ادامه داشته باشد.

براد اسمیت، مدیرعامل مایکروسافت می‌گوید: «به منظور پاسخ به نگرانی‌ها در رابطه با تاثیر خرید پیشنهادی بر جریان بازی‌های ابری که توسط اداره رقابت و بازار بریتانیا مطرح شده، ما در حال تغییر ساختار معامله هستیم تا مجموعه محدودتری از حق و حقوق را به دست آوریم.»

این موضوع شامل اجرای توافق‌نامه‌ای پس از نهایی شدن ادغام است که حقوق پخش ابری تمام بازی‌های کنسولی و رایانه‌ای فعلی و آینده Activision Blizzard که طی 15 سال آینده منتشر می‌شوند را به Ubisoft Entertainment SA، شرکت بازی ساز پرآوازه، منتقل می‌کند. گفتنی است که احتمال تمدید قرارداد و ثبت انحصار پخش سرویس ابری بازی‌ها با Ubisoft بعد از 15 سال، وجود دارد.

این بازنگری قرارداد به این معناست که اگر مایکروسافت خرید پیشنهادی Activision Blizzard را نهایی کند، نمی‌تواند بازی‌های آن را به طور انحصاری در Xbox Cloud Gaming منتشر کند و همچنین نمی‌تواند شرایط مجوز بازی‌های Activision Blizzard را در سرویس‌های رقیب به طور انحصاری کنترل کند.

به جای آن، Ubisoft کنترل حقوق پخش ابری بازی‌های Activision Blizzard خارج از اتحادیه اروپا را در اختیار خواهد داشت و عناوین را برای قرار گرفتن در Xbox Cloud Gaming به مایکروسافت بازمی‌گرداند.

اسمیت توضیح می‌دهد: «Ubisoft حق پخش ابری بازی‌های اکتیویژن را از طریق پرداخت یکجا و از طریق مکانیسم قیمت‌گذاری عمده‌فروشی مبتنی بر بازار، از جمله گزینه‌ای که از قیمت‌گذاری بر اساس مصرف پشتیبانی می‌کند، جبران می‌کند.»

یوبی‌سافت همچنین بازی‌های Activision Blizzard را به اشتراک Ubisoft Plus اضافه خواهد کرد.

CMA بریتانیا ابتدا در آوریل، قرارداد مایکروسافت را به دلیل نگرانی‌ها درباره بازی‌های ابری مسدود کرد، قبل از اینکه با سازنده ایکس‌باکس پس از شکست FTC آمریکا در دادگاه فدرال موافقت کرد.

حالا CMA به خاطر قرارداد بازنگری شده مایکروسافت، بررسی جدیدی را تا مهلت قانونی 18 اکتبر آغاز کرده است. منابع می‌گویند مایکروسافت انتظار ندارد قرارداد Activision Blizzard را تا اوایل اکتبر نهایی کند.

دیدگاهتان را بنویسید