اخبار تکنولوژی

شیائومی 14 اولترا به سنسور تشخیص اثر انگشت اولتراسونیک مجهز می‌شود

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۳ آذر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

گفته می‌شود گوشی هوشمند پرچمدار آینده شیائومی به نام شیائومی ۱۴ اولترا احتمالا از سنسور اثرانگشت اولتراسونیک استفاده خواهد کرد.

این سنسور نسبت به سنسورهای مورد استفاده در گوشی‌های اخیر ویوو، کوچکتر خواهد بود. شیائومی در حال توسعه و آزمایش سنسور اثرانگشت اولتراسونیک تک‌نقطه‌ای است. اگرچه استفاده از این سنسور در یک گوشی بعدی این شرکت هنوز مشخص نیست، اما انتظار می‌رود شیائومی ۱۴ اولترا از این سنسور بهره ببرد.

این مورد دومین باری خواهد بود که شیائومی از این نوع سنسور اثرانگشت در گوشی‌های خود استفاده می‌کند.

تاریخچه استفاده شیائومی از فناوری سنسورهای اثرانگشت اولتراسونیک به سال 2016 بازمی‌گردد. در آن زمان شیائومی با معرفی سنسور اثرانگشت اولتراسونیک خود در گوشی شیائومی 5s، نخستین شرکتی بود که از این تکنولوژی استفاده کرد.

این فناوری در آن مقطع در ابتدای توسعه قرار داشت و مواجه با چالش‌هایی شد. پس از آن شیائومی از سنسورهای اثرانگشت نوری زیر نمایشگر در گوشی‌های پرچمدار خود استفاده کرد.

با پیشرفت حاصله در سالیان اخیر، فناوری اثرانگشت اولتراسونیک بهبود یافته و به جایگزین مناسب‌تری برای فناوری نوری تبدیل شده است. شیائومی نیز در حال آزمایش سنسور اثرانگشت اولتراسونیک تک‌نقطه‌ای خود است که ممکن است در پرچمدار آینده بکار گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید