اخبار خودرو

جزئیات و قیمت خودروی شیائومی مشخص شد

نویسنده : تحریریه۰۶ فروردین ۱۴۰۳
0 دیدگاه

لی جون، مدیرعامل شرکت چینی شیائومی، امروز اطلاعات جدیدی درباره اولین محصول خودرویی این برند فناوری را فاش کرد. بر اساس اظهارات وی، شیائومی قصد دارد خودروی برقی SU7 را با بهترین ظاهر، راحت‌ترین تجربه رانندگی و هوشمندترین امکانات عرضه کند؛ اما قیمت این خودرو کمتر از 500 هزار یوان معادل 69 هزار و 424 دلار خواهد بود.

طبق برنامه اعلام شده، عرضه رسمی شیائومی SU7 از روز 9 فروردین ماه 1402 (30 مارس 2023) در بازار چین آغاز خواهد شد. از همین امروز، فروشگاه‌های شیائومی شروع به نمایش این خودرو کرده و مشتاقان در صف ایستاده‌اند تا نمونه آبی اقیانوسی رنگ آن را از نزدیک ببینند. علاوه بر این، اپلیکیشن Xiaomi Car هم در فروشگاه‌های اپلیکیشن چینی منتشر شده است.

شیائومی در ماه دی سال گذشته از SU7 به عنوان اولین خودروی برقی این شرکت رونمایی کرد و از آن زمان، اشتیاق کاربران چینی برای تجربه این محصول افزایش چشمگیری داشته است. این غول فناوری چین قصد دارد به یکی از 5 تولیدکننده بزرگ خودرو در جهان تبدیل شود و مدعی است از فناوری‌هایی برخوردار است که می‌تواند شتاب بیشتری نسبت به تسلا و پورشه را برای خودروهایش فراهم آورد.

SU7 که نامش از عبارت Speed Ultra گرفته شده، در دو نسخه متفاوت از نظر برد تک شارژ باتری عرضه می‌شود؛ یکی با 668 و دیگری با 800 کیلومتر برد. برای مقایسه باید گفت که خودروی برقی تسلا مدل S حداکثر 650 کیلومتر برد دارد.

شیائومی اعلام کرده در طول یک دهه آینده، 10 میلیارد دلار در حوزه خودرو سرمایه‌گذاری خواهد کرد. خودروهای این شرکت در کارخانه‌ای متعلق به گروه دولتی BAIC در پکن و با ظرفیت تولید 200 هزار دستگاه در سال ساخته می‌شوند.

مشتریان چینی باید تا روز پنجشنبه آینده منتظر بمانند تا قیمت رسمی شیائومی SU7 اعلام شود، اما حالا مشخص شده این خودرو کمتر از 69 هزار دلار قیمت خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید