اخبار تکنولوژی

انقلاب به سبک گوگل؛ آغازی بر پایان رمز عبور!

سیستم احراز هویت جدید گوگل
نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
0 دیدگاه

روز گذشته گوگل با افتخار «آغازی برپایان رمز عبور» را رسما اعلام کرد. غول جست‌و‌جوی جهان، از قابلیت Passkeys رونمایی کرد که با وجود آن، عملا عصر رمزهای عبور به پایان خود نزدیک می‌شود. به وسیله‌ی قابلیت جدید گوگل، دیگر نیازی به رمز عبور و تاییدهای دو مرحله‌ای نیست و کل امنیت حساب‌های شما به وسیله‌ی روش‌های احراز هویت بیومتریک مانند تشخیص اثر انگشت و تشخیص چهره اتفاق می‌افتد.

این سیستم جدید گوگل با دیگر قابلیت‌های احراز هویت از طریق روش‌های بیومتریک قدیمی، کاملا متفاوت است. به وسیله‌ی Passkeys در اکانت گوگل یک جفت کلید رمزنگاری ایجاد می‌شود که یکی از آن‌ها خصوصی و کلید دوم عمومی است. کلید خصوصی روی دستگاه شما می‌ماند و گوگل از آن استفاده می‌کند تا هویت شما را با کلید عمومی که در سرورهای این شرکت ذخیره می‌شود، احراز کند.

نقطه‌ی قوت اصلی Passkeys این است که کلید خصوصی ویژه‌ی دستگاه شما است و هیچ دستگاه دیگری نمی‌تواند وارد حساب کاربری شما شود؛ این موضوع سبب می‌شود که نفوذ هکرها به اطلاعات خصوصی شما عملا غیرممکن شود.

در حال حاضر استفاده از سیستم جدید گوگل یعنی Passkeys اجباری نیست؛ اما در آینده گوگل برنامه دارد تا هرچه سریع‌تر به دوران رمزهای عبور پایان دهد و همه‌ی حساب‌های کاربری را به سمت سیستم جدید احراز هویت خود سوق دهد.

نظر شما در مورد سیستم احراز هویت جدید گوگل چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید