اخبار تکنولوژی

انجام بازی در یوتیوب امکان‌پذیر می‌شود!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۰۶ تیر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

یوتیوب ظاهراً قصد دارد با معرفی یک سرویس جدید به نام “Playables” بازی‌های آنلاین را به پلتفرم خود اضافه کند. به همین منظور ایمیلی به کارمندان گوگل ارسال کرده و از آنها دعوت کرده تا در مرحله آزمایشی این سرویس جدید همکاری کنند.

به نظر می رسد یوتیوب تلاش می‌کند تا با اضافه کردن بازی‌های آنلاین به پلتفرم خود، تجربه کاربری گسترده تری را ارائه دهد. ایمیلی که به کارمندان گوگل فرستاده شده نشان می‌دهد که یوتیوب اکنون در حال آزمایش سرویس جدید خود بر روی گروه کوچکی از کاربران است تا اشکالات احتمالی آن را شناسایی و رفع کند.

باید منتظر ماند و دید یوتیوب چگونه قصد دارد بازی ها را به سرویس ویدیویی خود اضافه کند و این قابلیت جدید چه تأثیری بر روی کاربران خواهد داشت.

از طریق این سرویس جدید، کاربران یوتیوب می‌توانند بازی‌های مختلفی را در نسخه وب یوتیوب و همچنین اپلیکیشن موبایل آن اجرا کنند. در ابتدا بازی‌های کوچک‌حجم بررسی می‌شوند. اشتراک‌گذاری بازی‌های کوچک ساده‌تر است بنابراین یوتیوب تمرکز خود را روی این بازی‌ها قرار می‌دهد. البته بعداً بازی‌های بزرگ‌تر هم بررسی خواهند شد.

یکی از بازی‌هایی که یوتیوب در این مرحله تست آن را موردتوجه قرار می‌دهد بازی محبوب Stack Bounce است.

با توجه به کاهش درآمد یوتیوب از تبلیغات، ورود به حوزه‌های جدید می‌تواند درآمد این شرکت را افزایش دهد. یکی از این راه‌ها اجبار کاربران به پرداخت اشتراک یوتیوب پریم است. همچنین اضافه‌کردن ویژگی‌های جدید هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

چندین سال است که یوتیوب به ویژگی بازی‌کردن در این پلتفرم توجه ویژه‌ دارد. حالا سخنگوی این شبکه تأکید کرده که یوتیوب در حال تست ویژگی‌های جدید برای بازی‌های آنلاین است.

مشخص نیست که این سرویس جدید چگونه می‌تواند نیاز کاربران را برطرف کند و با چه مشکلاتی رو‌به‌رو خواهد شد. یوتیوب از کارمندان گوگل خواسته تا در تست این سرویس همکاری کنند تا بتواند اهدافش را تحقق بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید