اخبار تکنولوژی

توسعه AirTag 2 در دستور کار اپل؛ آغاز تولید انبوه در سال 2024

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۲ مرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

طبق گزارش‌های جدید، گفته می‌شود اپل در حال توسعه نسل دوم ردیاب ایرتگ خود است که قرار است تا اواخر سال 2024 راهی بازار شود.

مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، در توییت اخیر خود اعلام کرد که انتظار می‌رود نسخه جدید ایرتگ در سه ماهه چهارم 2024 وارد مرحله تولید انبوه شود. البته او به طور دقیق مشخص نکرده که آیا این محصول در همان زمان نیز راهی بازار خواهد شد یا خیر.

ایرتگ از زمان معرفی در سال 2020، با وجود نگرانی‌هایی درباره حریم خصوصی، همچنان یکی از محصولات محبوب اپل برای کاربران بوده است. انتظار می‌رود نسل دوم آن با ویژگی‌ها و قابلیت‌های بهبود یافته‌ راهی بازار شود.

مینگ-چی کو، درباره نسل بعدی ردیاب ایرتگ پیش‌بینی کرده است این محصول احتمالا با هدست واقعیت افزوده آینده اپل یعنی هدست ویژن پرو، ارتباط خواهد داشت.

به گفته کو، انتظار می‌رود اپل مجموعه‌ای جدید از محاسبات مکانی را راه‌اندازی کند که هسته اصلی آن هدست ویژن پرو باشد و بتواند با دیگر دستگاه‌ها از جمله ایرتگ نسل دوم ارتباط برقرار کند.

البته کو جزئیات بیشتری در مورد ویژگی‌های احتمالی نسل جدید ایرتگ ارائه نکرده است. اما اظهارنظر او حاکی از آن است که اپل قصد دارد با ایجاد یک اکوسیستم محاسبات مکانی، کاربردهای گسترده‌تری را برای فناوری‌هایی مانند ایرتگ و واقعیت افزوده فراهم کند.

هرچند ایرتگ‌ها به یافتن وسایل گمشده کمک می‌کنند، اما نگرانی‌هایی درباره استفاده از آن‌ها برای تعقیب افراد وجود دارد. بنابراین انتظار می‌رود نسل بعدی با ملاحظات بیشتری در زمینه حریم خصوصی طراحی شود.

نظر شما در مورد ایرتگ‌های اپل چیست؟ آیا این محصول برای شما کاربردی است؟

دیدگاهتان را بنویسید