اخبار تکنولوژی

تکنولوژی 6G در دست آزمایش قرار دارد و سرعتش 500 برابر اینترنت 5G است!

نویسنده : دانیال نوروزی۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 دیدگاه

ممکن است تا سال 2030 شاهد ظهور اینترنت 6G نباشیم و اینترنت 5G هنوز چیزهای زیادی برای ارائه دارد.

هنوز این فرصت را داریم که ذهن خود را با استانداردهای فعلی فناوری بی‌سیم متحیر کنیم. با این حال، این بدان معنا نیست که ما نمی‌توانیم در مورد آینده هیجان‌زده باشیم. طبق گزارش Science Alert، یک تست سرعت از اینترنت 6G در ژاپن و با استفاده از نمونه اولیه یک دستگاه بی‌سیم انجام شد. این تست، سرعت انتقال داده 100 گیگابیت در ثانیه را به ما نشان داد که 10 برابر سریعتر از حداکثر قدرت تکنولوژی 5G و 500 برابر سریعتر از سرعت این اینترنت در گوشی‌های میان‌رده است.

برای درک کیفیت سرعت 6G، در نظر بگیرید که یک فیلم دو ساعته نتفلیکس باکیفیت متوسط ​​که روی گوشی پخش می‌شود، حدود 1.5 گیگابایت حجم دارد. با سرعت اینترنت  6G، هشت تا نه فیلم نتفلیکس را می‌توان در هر ثانیه دانلود کرد. در حالی که بسیاری از مصرف‌کنندگان می‌دانند که حداکثر سرعت دانلود اینترنت 5G حدود 10 گیگابیت بر ثانیه است، چیزی که آن‌ها نمی‌دانند این است که دستیابی به حداکثر سرعت، مستلزم استفاده از قوی‌ترین مودم یا گیرنده است که هرکسی قادر به انجام آن نیست.

دستگاه مورد استفاده در این آزمایش روی باندهای فرکانس بالا در محدوده 100 گیگاهرتز و 300 گیگاهرتز اجرا شد. سرعت انتقال داده بسیار سریع 6G، می‌تواند برای کمک به راه‌اندازی وسایل نقلیه خودران، کمک به جراحان در انجام عمل از راه دور و امکان دانلود سریع‌تر فیلم‌هایی با وضوح بالا استفاده شود. این‌ها نمونه‌هایی از آزمایشاتی هستند که فقط چند سال پیش برای نشان دادن سرعت 5G در مقایسه با 4G مورد استفاده قرار گرفتند. تاکنون، بسیاری از این نمونه‌ها مانند وسایل نقلیه خودران و جراحی‌های از راه دور، علیرغم دسترسی گسترده‌تر سیگنال‌های 5G، به طور گسترده اجرا نشده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید