اخبار تکنولوژی

ایرپاد‌های اپل جایگزین سمعک می‌شوند؟

ایرپاد‌های اپل جایگزین سمعک می‌شوند؟
نویسنده : عضو تحریریه۲۳ اسفند ۱۴۰۱
0 دیدگاه

شنیده شده است که ایرپادهای اپل می‌توانند در یکی دو سال آینده ویژگی‌هایی را ارتقا ببخشند که به سلامت شنوایی کمک برجسته‌ای کند.

مارک گورمن در آخرین نسخه خبرنامه «Power On» خود، گفته‌است که معتقد است اپل «در یکی دو سال آینده ایرپادها را ارتقا خواهد داد تا به یک ابزار بهبود سلامتی تبدیل شود» و «توانایی دریافت اطلاعات شنیداری» را به آن‌ها اضافه خواهد کرد.

اپل در سال های اخیر چندین ویژگی متمرکز بر شنوایی مانند Live Listen و Conversation Boost را به ایرپادهای خود اضافه کرده است، اما گورمن خاطرنشان کرده است که چنین ویژگی هایی با تایید FDA طراحی نشده‌اند تا به عنوان جایگزین سمعک عمل کنند. با توجه به اهداف سلامت اپل، او انتظار دارد که ایرپادهای این شرکت در آینده نزدیک این نوع عملکردها را به طور جدی‌تری انجام دهد.

مینگ چی کو، تحلیلگر اپل، قبلا قصد این شرکت را برای افزودن قابلیت‌های نظارت بیومتریک سلامت به مدل‌های آینده ایرپاد‌ها برجسته کرده بود. ثبت اختراع اپل یک سیستم نظارت بر تناسب اندام مبتنی بر هدفون را توصیف کرده است که یک حسگر بیومتریک پیشرفته را برای تشخیص معیارهای فیزیولوژیکی از جمله دما، ضربان قلب، سطح تعریق و موارد دیگر، از طریق تماس با پوست و از طریق حسگرهای حرکتی داخلی، ادغام می‌کند. کوین لینچ، معاون فناوری اپل نیز اشاره کرده است که ایرپادهای این شرکت می‌تواند منبعی برای داده‌های سلامت در آینده باشد.

قابلیت‌های جدید سلامت شنوایی لزوما مشروط به عرضه ایرپاد جدید نیستند، زیرا مدل‌های فعلی از قبل دارای بلندگوها و میکروفون‌هایی برای پشتیبانی از چنین ویژگی هستند که می‌توان آن‌ها را از طریق به‌روزرسانی میان‌افزار به دستگاه‌های موجود منتقل کرد.

دیدگاهتان را بنویسید