اخبار تکنولوژی

AirTag جان سارق کامیون را گرفت!

AirTag جان سارق کامیون را گرفت
نویسنده : عضو تحریریه۱۶ فروردین ۱۴۰۲
0 دیدگاه

یکی از محصولات اپل که طرفداران بسیاری پیدا کرده؛  Apple airtag است. این محصول شرکت اپل کارایی‌های جذاب و کاربردی دارد و حالا استفاده از آن برای پیدا کردن یک کامیون سرقت شده، تبدیل به خبر اول در رسانه‌های ایالت متحده آمریکا شده است.

ماجرا از این قرار است کهAirTag  به یک مرد آمریکایی کمک می‌کند تا کامیون دزدیده شده خود را در تگزاس پیدا کند. مرد کامیون‌دار اعلام می‌کند که کامیونش به سرقت رفته است اما یک AirTag در داخل خودرو وجود داشته است. او می‌تواند به وسیله  AirTag کامیون خود را ردیابی کند و آن را در یک مرکز خرید در سطح شهر پیدا کند.

زمانی که او موفق می‌شود کامیون خود را پیدا کند با اداره پلیس سن آنتونیو تماس می‌گیرد اما منتظر آمدن پلیس‌ها نمی‌شود و ترجیح می‌دهد زودتر به کامیونش که در پارکینگ مرکز خرید قرار دارد، برسد.

در این خبر آمده است که پس از این که مرد به سمت کامیون خود می‌رود، با فردی در داخل ماشین روبه‌رو و درگیر می‌شود و پس از آن تیراندازی شروع می‌شود. جزئیات حادثه دقیقا مشخص نیست و در گزارش پلیس آمده است که نمی‌تواند تایید کند که چرا این درگیری شکل گرفته است. به گفته پلیس، قربانی سرقت خودرو ادعا کرده که سارق خودرو، مسلح بوده و او شروع به تیراندازی کرده است. در این درگیری سارق خودرو سارق خودرو مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرد و کشته می‌شود.

پلیس گفته که در حال حاضر آنها معتقدند قربانی دزد خودرو تنها فردی است که شلیک کرده است و نمی‌توانند تایید کنند که آیا بیش از یک اسلحه در صحنه جرم پیدا شده است یا خیر. هنوز هویت فرد مظنون به دزدی افشا نشده است. پس از کشته شدن سارق، مالک کامیون در صحنه درگیری در انتظار پلیس می‌ماند و اکنون توسط پلیس دستگیر شده و اتهاماتی متوجه اوست.

AirTag  در اسکاتلند موفق عمل کرد!

با این که AirTag حادثه‌ای خونین در آمریکا رقم زد اما پلیس اسکاتلند توانست به وسیله AirTag  یک رنجروور 44000 پوندی دزدیده شده را پس از یک سال پیدا کند. Apple AirTag  پلیس را به یک آپارتمان کشاند که در آن دنیل کر، کارگر ساختمانی خودرو را به همکاران خود نشان می‌داد. سارق علاوه بر خودرو گران قیمت وسایل دیگری نیز با خود برده بود.

سارق که کر نام دارد و  32 ساله است، در 7 ژوئیه سال گذشته پس داخل شدن به خانه‌ای در بل هیل لانارکشایر، به سرقت رنجروور و چندین وسیله ارزشمند دیگر کرد و توسط پلیس دستگیر شد و به سرقت نیز اعتراف کرد.

هنوز مشخص نیست که چرا ماموران پلیس در اسکاتلند بیش از هشت ماه طول کشید تا رنجروور مجهز به AirTag را پیدا کنند چرا که با این قابلیت ماشین دزدیده شده می‌توانست خیلی زودتر پیدا شود. Airtag  به کاربران این امکان را می‌دهد که مستقیما از طریق نصب اپلیکیشن Find my روی گوشی اپل خود ردیابی وسایل خود را انجام دهید. این ابزار برای ردیابی لوازمی مانند کلیدها، کیف پول و لوازمی از این قبیل که بیشتر در معرض گم شدن هستند طراحی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید