اخبار تکنولوژی

تصویری از ماکت‌ سری آیفون 16 فاش شد

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 دیدگاه

علیرغم تمهیدات امنیتی سخت‌گیرانه اپل، تصاویری از ماکت‌های احتمالی سری آیفون 16 این شرکت فاش شده است. این افشای اطلاعات، دستاوردهای طراحی مورد انتظار برای نسل جدید آیفون‌ها را پیش از رونمایی رسمی آن‌ها نشان می‌دهد.

تصاویر منتشرشده که توسط کاربر شناخته شده در حوزه فن‌آوری Sonny Dickson در شبکه اجتماعی X به اشتراک گذاشته شده، ماکت‌هایی از آیفون‌های 16، 16 پلاس و 16 پرو را به تصویر می‌کشد. هرچند ممکن است این نمونه‌های اولیه با محصولات نهایی آیفون 16 که برای عرضه آماده می‌شوند، تفاوت‌هایی داشته باشند، اما همچنان می‌توانند نشان‌دهنده خطوط کلی طراحی این سری جدید باشند.

بر اساس این تصاویر، به نظر می‌رسد اپل قصد دارد طراحی ماژول دوربین آیفون‌های سری 16 را بازطراحی کند. این ماژول دوربین ظاهرا بزرگ‌تر شده و احتمالا قرار است امکانات جدیدی در زمینه عکاسی و فیلمبرداری را ارائه دهد.

نکته برجسته در تصاویر، بازطراحی ماژول دوربین در آیفون‌های 16 و 16 پلاس است. به نظر می‌رسد طراحی جزیره دوربین این مدل‌ها، تلفیقی از سبک آیفون ایکس (با دو لنز دوربین عمودی) و سری فعلی آیفون 15 باشد. هرچند هنوز نمی‌توان در مورد زیبایی این طراحی قضاوت کرد، اما تغییری اساسی در قاب پشتی گوشی‌های آینده اپل قابل پیش‌بینی است.

علاوه بر این، در تصاویر آیفون 16 پرو مکس در سمت چپ، اندازه بزرگ‌تر آن نسبت به دیگر مدل‌ها چشمگیر است. گفته می‌شود این پرچم‌دار آینده اپل دارای صفحه نمایش 6.9 اینچی خواهد بود که بزرگ‌ترین آیفون پرو مکس تولید شده تاکنون محسوب می‌شود. آیفون 15 پرو مکس کنونی دارای نمایشگر 6.7 اینچی است، پس این یک افزایش قابل توجه در اندازه محسوب می‌شود.

جز این دو تغییر اصلی در ماژول دوربین و اندازه صفحه نمایش، تفاوت چشم‌گیر دیگری در ماکت‌ها دیده نمی‌شود. هرچند، انتظار می‌رود حداقل در برخی مدل‌ها یک دکمه جدید احتمالا برای کنترل دوربین اضافه شود، اما این ویژگی در ماکت‌های منتشر شده لحاظ نشده است.

در کنار طراحی، انتظار می‌رود سری آیفون 16، از تراشه‌های نسل جدید در مدل‌های پرو و احتمالا قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی در iOS 18 بهره ببرند. همچنین ارتقاهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دیگری نیز در این نسل جدید پیش‌بینی می‌شود، هرچند در این مرحله جزئیات آن‌ها مشخص نیست.

دیدگاهتان را بنویسید