اخبار تکنولوژی

یک باگ جدید، مجددا سیستم آلارم گوشی‌های آیفون را مختل کرد!

نویسنده : دانیال نوروزی۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 دیدگاه

کاربران آیفون در شبکه‌های اجتماعی از اینکه آلارم‌هایشان در زمان‌های برنامه‌ریزی‌ شده خاموش نمی‌شوند، شکایت دارند.

به نظر می‌رسد تنها راه‌حل برای این مشکل آزاردهنده، غیرفعال کردن یک ویژگی خاص از منوی تنظیمات است. این باگ iOS در طول یک سال گذشته حداقل دو بار در سرتیتر سایت‌های خبری قرار گرفته است. واضح است که اپل اقدامات خوبی برای از بین بردن این باگ‌ها انجام نداده است. این شرکت یک بار دیگر در بیانیه‌ای رسمی به این موضوع اذعان کرد و قول داد که روی «رفع» آن کار می‌کند.

در حالی که بسیاری از مردم فکر می‌‎کنند که برنامه هشدار آیفون آن‌ها خراب است، به نظر می‌رسد که اپل ادعا دارد، صدای مورد نظر در زمان مورد نظر پخش نمی‌شود (مثلا با باگ‌های قبلی تفاوت دارد). درست مانند ماه‌های دسامبر و ژوئن 2023، به کاربرانی که تحت تاثیر این باگ قرار گرفته‌اند، توصیه می‌شود که Attention را از منوی فرعی «Face ID & Passcode» در برنامه تنظیمات آیفون خاموش کنند. توجه داشته باشید که این تنظیمات، یک ویژگی است و یک رفع اشکال نیست، اما ممکن است بتواند آلارم‌‎های شما را بی‌صدا خاموش کند.

اساسا با تغییر این تنظیمات، آیفون شما ممکن است فکر کند که بیدار هستید، در حالی که واقعا بیدار نیستید، در نتیجه آلارم‌های خود را غیرفعال یا خاموش می‌کند تا شما را هنگام صبح بیش از خد بدخلق نکند. این امر به نوبه خود می‌تواند باعث سردردهای زیاد و مشکلات بسیار جدی‌تری شود.

در حالی که این راه حل کوچک، بسیار ساده و کاربردی به نظر می‌رسد، اپل هنوز باید راه حل جامع‌تر و قطعی‌تری برای مشکلات زنگ آیفون خود بیابد. در این بین، ممکن است بخواهید یک ساعت زنگ‌دار خوب و قدیمی را روی تخت خواب خود قرار دهید یا حتی به یک گوشی اندرویدی کوچ کنید. فقط حواستان باشد که گوگل پیکسل را انتخاب نکنید، وگرنه ممکن است با مشکلات مشابهی مواجه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید