اخبار تکنولوژی

اپل از ویژگی Name Drop برای تبادل شماره تلفن در iOS 17 رونمایی کرد!

نویسنده : امیرعطا خوش باطن۱۶ خرداد ۱۴۰۲
0 دیدگاه

همچنان تمام تمرکزها برروی رویداد WWDC 2023 است و آتش بازی‌های اپل تمامی ندارد. این بار به سراغ یکی از ویژگی‌های نرم‌افزاری می‌رویم که کوپرتینویی‌ها در این رویداد از آن رونمایی کردند.

کوپرتینویی‌ها از قابلیتی پرده برداشتند که به وسیله‌ی آن می‌توانید با نزدیک کردن دو آیفون به هم دیگر، اطلاعات فردی خود را با شخص دیگری به اشتراک بگذارید.

نسخه هفدهم از سیستم‌عامل iOS به قابلیتی مجهز شده است که انتقال شماره تلفن را بی اندازه ساده می‌کند و شما را از دردسرهای تبادل اطلاعات فردی مانند شماره تلفن و ایمیل راحت می‌کند.

قابلیت Name Drop به شما اجازه می‌دهد که خودتان انتخاب کنید که کدام‌یک از شماره تلفن‌ها و ایمیل‌های خود را با فرد دیگری به اشتراک بگذارید. هم‌چنین به‌وسیله‌ی این قابلیت می‌توانید تصاویر را نیز به اشتراک بگذارید و اگر حجم فایل تبادلی زیاد باشد، مشکلی وجود ندارد و می‌توانید به دانلود فایل دریافتی ادامه دهید.

هم‌چنین قابلیت Name Drop برروی سیستم‌عامل watchOS 10 نیز فعال شده است و از این پس می‌توانید به وسیله‌ی این قابلیت، اطلاعات فردی خود را حتی با ساعت هوشمند اپلی خود با دیگان به اشتراک بگذارید.

به نظر می‌رسد هدف اپل از ارائه‌ی این قابلیت، بی‌نیاز کردن اشخاص از کارت ویزیت باشد؛ طوری که هر کاربر از گوشی آیفون خود به عنوان کارت ویزیت استفاده کند.

نظر شما در مورد قابلیت Name Drop چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید