اخبار

درخواست اپل از دادگاه برای رفع ممنوعیت فروش اپل واچ

نویسنده : دانیال نوروزی۲۰ فروردین ۱۴۰۳
0 دیدگاه

روز جمعه، اپل پرونده‌ای را به دادگاه استیناف ایالات متحده ارسال کرد تا درخواست تجدید نظری را در مورد حکم کمیسیون تجارت بین الملل ارائه کند.

این حکم اپل را از گنجاندن پالس اکسیمتر خود در Apple Watch Series 9 و Apple Watch Ultra 2 باز می‌دارد. بیش از یک سال پیش، قاضی ITC حکم داد که حسگر تشخیص اکسیژن خون اپل، حق اختراعات متعلق به ماسیمو را نقض کرده است و اواخر سال گذشته، ممنوعیت فروش این ساعت‌های هوشمند را امضا کرد. از آن زمان تا الان، اپل نتوانسته این مدل‌‎ها را در ایالات متحده به فروش برساند.

اپل تلاش کرد تا با طراحی مجدد ساعت خود، این حکم را دور بزند، اما ناموفق بود و در این مرحله، باید مجوز ثبت اختراعات را از ماسیمو دریافت می‌کرد. این شرکت دو راه برای رسیدن به خواسته خود دارد: منتظر بماند تا پتنت‌ها در آگوست 2028 منقضی شوند یا در دادگاه تجدید نظر برنده شود. طبق اسناد دادگاه (به گزارش از AppleInsider)، اپل در حالی که طی روز گذشته تلاش می‌کرد اتهامات علیه خود را برطرف کند، دو ادعای بزرگ مطرح کرد.

اپل ادعا کرد که پتنت‌های ماسیمو، نامعتبر بوده و او برخلاف شهادتش در زمان رسیدگی به پرونده اصلی در سال 2021، قصد تولید ساعت هوشمند خود را با پالس اکسی‌متر را نداشته است. در پرونده دادگاه، اپل اذعان کرد:

«کمیسیون تجارت بین‌الملل با صدور حکمی حول موضوعی که در صنعت داخلی وجود خارجی نداشت، از اختیارات قانونی خود فراتر رفت.»

اپل گفت که حکم ITC بر اساس احکام ثبت اختراع است که “به طور اساسی معیوب” هستند و برخی از آن‌ها از آن زمان باطل شده‌اند.

در این پرونده، اپل ادعا می‌کند که کمتر از یک هفته پس از رونمایی از Apple Watch Series 6، ماسیمو یک درخواست ثبت اختراع دوازده ساله را حذف کرد و برای ادعاهای جدیدی که آشکارا برای منع فروش ساعت جدید اپل نوشته شده بود، درخواست شکایت داد. به گفته این شرکت، اختراعات 502 و 648 مورد بحث، فراتر از هر گونه افشاگری هستند که با مشخصات و ارقام توضیح داده شده‌اند. در مورد ادعای ماسیمو مبنی بر اینکه قرار است ساعت هوشمند خود را تولید کند، اپل می گوید که شکایت ماسیمو بر اساس نقشه‌های CAD بوده است و در نهایت، او اعتراف کرد که چنین دستگاهی وجود ندارد. درخواست اپل در نتیجه‌گیری پرونده خود بیان شده است:

«نتیجه‌گیری: تصمیم کمیسیون باید به صورت دائم یا موقت لغو شود یا بازپس گرفته شود».

دیدگاهتان را بنویسید