اخبار تکنولوژی

هدست واقعیت ترکیبی اپل؛ به زودی!

نویسنده : عضو تحریریه۲۲ اسفند ۱۴۰۱
0 دیدگاه

به گزارش فایننشال تایمز، تیم کوک، مدیر عامل اپل، همراه با جف ویلیامز، مدیر بخش عملیاتی غول تکنولوژی جهان، در تلاش برای عرضه نسل اول هدست واقعیت ترکیبی اپل در سال جاری هستند اما در این راه با بی‌میلی تیم طراحی طرف شدند.

زمان عرضه هدست واقعیت ترکیبی ظاهراً دلیل مشاجره و اختلاف نظر قابل توجه در این شرکت بوده است؛ تیم طراحی این شرکت هشدار داده‌است که دستگاه‌های این رده هنوز برای راه‌اندازی آماده نشده‌اند و می‌خواهند زمان عرضه را تا آمادگی تولید یک نوع سبک وزن از عینک واقعیت ترکیبی که چندسال بعد خواهد بود، به تعویق بیاندازند.

از سوی دیگر، تیم عملیات اپل می‌خواهد نسخه اولیه این محصول را در قالب یک هدست عینک اسکی متمرکز بر واقعیت مجازی عرضه کند که به کاربران امکان تماشای ویدیوهای سه بعدی، انجام تمرینات تعاملی یا برقراری تماس FaceTime با آواتارهای مجازی را می‌دهد.

تیم کوک، که پیش از مدیرعامل شدن به عنوان مدیر عملیات اپل خدمت می‌کرد، ظاهراً در کنار جف ویلیامز، رئیس تیم عملیاتی، قرار گرفته‌است و مخالفت‌های طراحان اپل را نادیده گرفته‌است و برای عرضه زودهنگام محصولی محدودتر پیش قدم شده‌است. مهندسان سابق اپل که بر روی این دستگاه کار می کردند، در صحبت با فایننشال تایمز، “فشار عظیم برای ارسال” را توصیف کردند.

پس از خروج جانی آیو، مدیر طراحی اپل در سال 2019، تیم طراحی اپل اکنون مستقیماً به ویلیامز، رئیس بخش عملیاتی این شرکت، جواب پس می‌دهند. پیش از این طراحی محصولات اپل تحت رهبری استیور جابز صورت می‌گرفت اما حالا کارمندان این شرکت متوجه شده‌اند که توسعه محصول به دست تیم عملیاتی افتاده‌است.

یکی از مهندسان سابق گفت که بهترین بخش کار در اپل ابداع راه‌حل های مهندسی برای برآورده کردن “نیازهای دیوانه کننده” تیم طراحی بود اما ظاهراً در سال‌های اخیر شرایط تغییر کرده‌است.

طبق گزارش‌ها، هدست اپل هفت سال است که در حال توسعه فعال بوده‌است، به این معنا که دوبرابر بیشتر از آیفون اصلی قبل از عرضه زمان برای تولید آن صرف شده‌است. به نظر می‌رسد که این دستگاه مستقیماً به میراث تیم کوک گره خورده است،زیرا اولین پلت فرم محاسباتی جدید اپل است که به طور کامل تحت رهبری او توسعه یافته است.

این شرکت همچنان انتظار دارد که تنها حدود یک میلیون دستگاه از این هدست را در اولین سال فروش خود با قیمت حدود 3000 دلار بفروشد. با این وجود، ظاهراً اپل در حال آماده سازی برای بازاریابی این محصول در اواخر سال جاری است.

دیدگاهتان را بنویسید